Niet meer ongesteld na afvallen.

Hee, Ik ben in een half jaar extreem veel afgevallen (vanwege stres).
En heb toen een tijd op ondergewicht gezeten.
Ik ben toen ook niet ongesteld geworden.
Wat wel vaker voorkomt als je ondergewicht hebt.

Maar nu (ong. een jaar later) ben ik weer aangekomen.
En heb ik een gezond bmi.
Ook heb ik een regelmatig voedingspatroon.
Alleen het ongesteld worden lukt maar niet.
Nu al bijna een jaar.
En ik maak mij vreselijke zorgen.
Maar durf er niet mee naar de huis arts… weten jullie misschien hoe dit komt?

Gr.

Duurt vaak een tijdje voordat het terug komt, maar misschien kan je toch maar beter naar de huisarts gaan, straks is er echt wat mis en misschien dat ze er nu nog wat aan kunnen doen en later niet meer.

Het komt denk ik doordat je lichaam zo erg aan het schommelen geweest is met je gewicht. Als je nu een tijd op gewicht blijft en gezond bent zal het wel weer terug komen. Zo niet dan moet je toch echt even naar de huisarts, niks raars aan!

Het zou van het afvallen kunnen komen. Ik zou zeker naar de huisarts gaan, niets raars! Ik ben ook al 9 maanden niet ongesteld en dat heeft geen duidelijke oorzaak maar het is totaal ongevaarlijk, dus je hoeft niet bang te zijn denk ik.

Je lichaam heeft veel moeten doorstaan zoals ik lees! Dus ik denk dat je lichaam zijn ritme probeert terug te krijgen, maar dat gaat natuurlijk niet zo 1 2 3… dat heeft tijd nodig. Toch is het verstandig om naar de huisarts te gaan!

Huisarts! Je hoeft je voor hem niet te schamen hoor, al zou ik ook liever niet willen :blush:

Shit ik heb dit ook! ik zit nog in mijn ondergewicht maar ik eet wel een redelijke lijst nu… ik kijk hoe het gaat en als het over een tijdje nog steeds zo is ga ik denk ik naar de huisarts. als ik jouw was zou ik nu al gaan

Inderdaad, gewoon naar de dokter gaan.
Als je niet durft, of je er voor schaamt ofzo (wat helemaal niet nodig is, dokters horen wel ergere verhalen!),
kan je ook naar een huisarts heel ergens anders gaan, dus naar iemand die je toch nooit meer ziet!
dan voel je je miss wat fijner.

Ik heb ook zo iets gehad. Ik kreeg pilletjes van de dokter, provera ofzo, dat moest ik 5 dagen lang 3 keer slikken per dag slikken en toen werd ik binnen 3 dagen weer ongesteld na een jaar! Dus ga naar de dokter, echt niks om je voor te schamen!
Succes!

Ga inderdaad naar de dokter! Ik weet niet of je een kinderwens hebt, en sowieso vanwege je gezondheid natuurlijk, moet je echt gaan! Neem eventueel een vriendin mee als je bang bent.

Je huisarts weet daar meer van dan wij

Ik zou zeker even langs de huisarts gaan. Je hoeft je er zeker niet voor te schamen…

Ik heb dat ook gehad, werd niet meer ongesteld nadat ik was afgevallen. Ik ben dus ook naar de dokter gegaan en ik kreeg ook een pilletje, provera ook volgens mij, en dat moest ik 10 dagen elke dag slikken, en na 2 weken werd ik weer ongesteld. En ik was het dit weekend dus ook weer geworden maar een heeeel klein beetje … dus ik denk dat het nog op gang aan het komen is!

ik ga heel origineel zijn nu, maar ga naar de huisarts :’)

ik ben ongeveer iets langer dan 2 jaar geleden ongesteld geworden toen was ik het heeel onregelmatig dat jaar, soms heel veel en soms bijna niks!
toen ben ik een jaar later (die zomer) niet meer ongesteld geworden en dat is nu al sinds vorige zomer zo. ik ben er al 2x mee naar de huisarts geweest.
ik ben ook flink afgevallen en zit bijna op ondergewicht (Terwijl ik nu wel weer normaal eet en gewoon een heel normaal lichaam heb, echt niet te dun) maar ben nogsteeds niet ongesteld.
nu moet ik bloedprikken (al een x gedaan) maar ik ben zo bang van ik viel vorige x flauw.
en ik ga ook aan de pil voor 3 maandjes of iets langer om mn bloeding/hormonen te stimuleren. ik zou er gewoon mee naar de dokter gaan, niet schamen. succes X

ik heb het zelfde gehad. ik was vorig jaar winter ook heel veel afgevallen en at bijna niks enzo en werd ook niet meer ongesteld. daarna had ik weer een gezond gewicht maar werd het nogsteeds niet. toen ben ik 2x naar de huisarts gegaan maar die zei dat het van zelf wel weer kwam en dat ik me geen zorgen moest maken. maar dat deed ik dus wel want ik was super bang dat ik later geen kinderen kon krijgen enzo. ik haalde egt allemaal dingen in me hoofd. nu ben ik het gelukkig wel weer. het komt vanzelf. je lichaam moet gewoon weeer op gang komen. dus maak je geen zorgen. X

Dit is toch niet iets om je voor te schamen? Hup naar de dokter, dat kan alleen maar goed uitpakken! Als je nu ook nog veel stress hebt kan het daar volgens mij ook mee samenhangen.,

Ik heb het ook gehad… Ik was heel veel afgevallen doordat ik veel te weinig at… toen ik weer normaal at, kwam mijn ongesteldheid ook maar niet terug. Ik ben toen aan de pil gegaan en bij de eerste stopweek werd ik alweer ongesteld. En anders moet je gewoon naar de dokter om hem even te vragen wat je moet doen… Hij vindt dat echt niet vreemd hoor… Mijn dokter ook niet :slightly_smiling_face:

Mn zus was heel erg afgevallen door een eetstoornis en bij haar is het ook na een jaar ongeveer pas weer opgang gekomen. Maar ik denk dat je het best de dokter even kan bellen, en als je het heel eng vind kan je miss om een telefonische afspraak maken!

het duurt wel een tijdje, en het ligt eraan hoe lang je ondergewicht hebt gehad enzo, maar als je lichaam in de war is stopt het daar dus mee. Maar ik zou gewoon naar de dokter gaan, die vindt het echt niet raar ofzo.