Niet meer normaal met eten om kunnen gaan

Een jaar of twee geleden kreeg ik het idee om wat af te gaan vallen. Ik had hier een speciaal schriftje voor gekocht om daarin op te schrijven hoeveel ik die dag gegeten had en hoeveel calorieen dat waren. Een week lang hield ik dit vol en wist 2,5 kilo te verliezen (vooral vocht i guess, ik deed dit dan ook niet op een gezonde manier). Ik was ontzettend blij hiermee en wilde het goede werk voortzetten. Diezelfde dag kreeg ik mijn eerste eetbui. Ik voelde me verschrikkelijk en besloot de dag daarop nog minder te eten, wat uiteindelijk nog een eetbui veroorzaakte. Mijn afvalpogingen die daarop volgden zijn allemaal mislukt en het resulteerde er uiteindelijk in dat er alleen maar extra gewicht bijkwam. Tot op de dag van vandaag ben ik continu bezig met eten en afvallen, eetbuien krijgen na schooltijd, vasten…etc. Een eetstoornis kan ik het waarschijnlijk niet noemen, maar normaal met eten omgaan kan ik ook niet meer. Eetbuien heb ik bijna elke dag, zelfs als ik normale porties op een dag heb gegeten. Mjn eetbuien bestaan meestal uit een zak chips, een reep chocola, koekjes, snoep, broodjes met beleg, kaas, vleeswaren… Dit verschilt natuurlijk per dag en de hoeveelheiden daarvan ook.
Ik weet echt niet wat ik eraan kan doen. Iemand nog tips en zijn er ook mensen die zich in deze situatie kunnen verplaatsen?

Eerst en vooral: eetbuien heeft iedereen ooit wel eens (je hoeft je daar dus niet ‘verschrikkelijk’ om te voelen). Het de volgende dag compenseren door minder te gaan eten is ook absoluut geen goed idee. Als je duurzaam wil afvallen moet je op een gezonde manier te werk gaan.
Misschien kan je hier eens een kijkje nemen: http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/algemeen-topic-samen-gezond-afvallen-6-lees-de-beginpagina-331093.2525.html

Frequente eetbuien kunnen trouwens verschillende oorzaken hebben. Eet je wel voldoende?

Hee meid,

ik wil eventjes mijn ervaring met afvallen delen met je. Eind juli van 2017 ben ik begonnen met afvallen, ik woog toen 75 kilo en ik ben 1,63. Ik wilde 12 kilo afvallen. Nu vier maanden later weeg ik 65 kilo en ik ben er tevreden mee. Ik had het in 't begin heel erg moeilijk met wat ik wel en niet mocht eten, bijvoorbeeld op brood enzo. Het is mij gelukt door 6 dagen in de week gezond te eten en dan een dag in de week wat minder gezond zodat je niet uiteindelijk alleen maar vette dingen gaat eten, je hebt daardoor iets om naar uit te kijken. Ook heb ik in t begin gesport, gewoon thuis. Niet in de sportschool want daar had ik geen geld voor, haha. Ik heb thuis een hometrainer en heb heel vaak een uur gelopen, dat scheelt ook! En ja, volhouden vooral. Ook ik ben wel eens teruggezakt naar een kilo meer wegen maar ik hoop dat je de moed erin houdt :slightly_smiling_face: je mag me altijd noten!

Je zegt dat je het geen eetstoornis kan noemen, maar je gaat wel verstoord met eten om.
Inderdaad wat Galaxy zegt, eet je genoeg? Of heb je eetbuien doordat je je verveelt?(onbewust?)

Pas er alsjeblieft mee op, eventueel misschien een diëtiste inschakelen?
Die kan helpen met gezond afvallen.

Hoi! Meeste mensen hebben een eetstoornis en weten zelf niet eens dat ze het hebben. Het is logisch dat als je weinig eet je vreetbuien kreegt. Je lichaam heeft eten nodig en stuurt daarom een signaal naar je brein dat je moet eten. Ik zou toch overwegen hulp te gaan zoeken. Of in ieder geval 3 hoofdmaaltijden eten, en kijken hoe het dan gaat. Ik hoop dat je er iets aan hebt. X

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik eet al een paar drie maaltijden per dag, wat iemand me aan heeft geraden. Met dank aan mijn vriendin, die ik toch maar over mijn problemen verteld heb. Ik heb geen eetbuien meer gehad en daar ben ik ontzettend blij mee. De gedachtes dat ik teveel eet en moet compenseren gaan hopelijk ook snel weg.