Niet meer leven

Hallo ik ben een meisje en ik heb het egt niet leuk op school . Ik zit pas in de 1e en mensen pesten me al en me mentor bedenkt alleen rare dingen om te doen . Niks helpt . Altijd in de pauze zit sta ik alleen , mensen roddelen en ik heb gisteren 1e uur gespijbeld , het is egt niet leuk , ik wil dood , een meisje uit me klas doet wel aardig tegen me maar ze gebruikt me gewoon , vragen om geld , ze wilt niet eens met me om in de pauze , ik heb gwn niemand en ik mag me ouders ook niet , me vader is weg en moeder is zooo irritant , weet gewoon niet wat ik moet . ZelfMoord plegen wilde ik , ik weet je dan denkt om met iemand over te praten , heb ik zovaak gedaan . Ik ben een sportieve aardige meisje . Ik had een vriendin op de basischool en nu is ze weg . Ik ben levenloos , lelijk , meisje . altijd na school huilen en maar staan in de pauze , zelf ben ik in elkaar geslagen om niks . Niemand die me helpt , begrijpt , of van me houdt :cold_sweat:

Praat met je ouders en met je mentor. Kijk eens rond op school of in de klas en zoek contact met mensen die ook alleen zitten. Je zegt: ‘‘mijn moeder is zo irritant’’ op wat voor manier? Want waarschijnlijk wil ze juist helpen maar ervaar jij dat als irritant omdat je jong bent.

Ik ben verlegen en moeder helpt me niet egt en mentor doet niks .

‘‘Ik ben verlegen’’ Dat is ook niet echt een excuus, als je wilt dat er iets veranderd zal je dat zelf moeten doen.

Wat bedoel je met: ''Mentor bedenkt alleen rare dingen om te doen? ‘’

en om wat voor manier word je gepest?

Verandering begint bij jezelf. Als jij vindt dat je verlegen bent probeer dit dan om te draaien. Dan zul je ook zien dat je er niet alleen voor staat en kan je zelf meer aansluiting proberen te vinden in je omgeving

Me mentor zegt op een moment dat ik met kinder praatjes moet maken maar ik zeg dan dat als ze me mogen dat ze dan zelf komen

‘’ Dat ze dan wel zelf komen ‘’

Je verwacht dus dat alles zomaar op jou af komt? Draai het eens om. Stel jij mag iemand dan kan jij ook op diegene afkomen.

Eh nee, als jij niet gelukkig bent met jezelf en met je leven, ben jij de énige die daar iets aan kunt doen. Je kunt zelf ook ‘praatjes maken’ met de anderen.

Lieve schat, je zit nog in de 1e klas van de middelbare, je zit vast nog in de puberteit. Je hebt een heel leven voor je (als het goed is), waarom zou je hierom zelfmoord willen plegen?

Ik weet zeker dat mensen je wel mogen, alleen omdat je er zo negatief over denkt en het ook uit denk je meteen dat ze je niet mogen. En dan zou ik naar een vertrouwenspersoon gaan en niet naar een mentor, mijn vorige mentor gaf ook niet zoveel om anderen, deze gelukkig wel.

Dus nogmaals, je zit in de 1e en zit waarschijnlijk in de puberteit, toen ik 12 was wou ik ook dood om heel iets kleins, heel erg overdreven, ik weet het, maar dat kwam meer door de hormonen die door mijn lijf gierde (nu nog steeds trouwens, maar nu ben ik wel wat ouder en wil ik niet dood ofzo).

Ik weet zeker dat je 10 jaar later hier weer aan denkt en dan moet lachen, dat je hierom zelfmoord wou plegen. Nu wil ik natuurlijk niet zeggen dat jij niet in een slechte situatie zit (eigenlijk zit je ook niet in een ‘slechte’ situatie, ik heb wel ergere dingen gehoord maar oke), maar er zijn veel ergere dingen op de wereld. Geloof me, het komt wel goed. :grinning:

That attitude… Zo werkt het niet altijd. Je moet er natuurlijk voor open staan, maar soms moet jij degene zijn die het initiatief neemt! Het kan best een goed begin zijn, en het zou vooral helpen om je minder verlegen op te stellen.

Ga in de pauze zelf naar mensen toe en bij ze zitten?

als het echt zo’n vreselijke klas is kan je misschien naar een andere klas overgeplaatst worden, maar dan moet je toch echt met iemand over je probleem praten

Hoe weten ze dat ze je mogen als je niet eens met ze praat? Sorry, maar als je niet van plan bent moeite te gaan doen voor andere mensen moet je ook niet klagen dat je alleen staat.S
Stap uit die slachtofferrol van je en probeer eens zelf contact te zoeken met mensen.

Waarover moet ik dan praten?

Volgens mij snap jij niet helemaal dat er ook dingen van jóuw kant zullen moeten komen, en dat niet alles vanzelf op jou af komt.

Over het weekend, over het huiswerk, over iets dat jou interesseert?
Kom op er is meer als zat om over te praten.

Desnoods praat je over het weer, leraren die je vreselijk irriteren. Gewoon iets mainstreams

Zo zielig als je me kende zou je met me kunnen kletsen in de pauze , en met mij kun je egt makkelijk praten . Praat over wat je gisteren deed , wat je leuk vind , wat je niet leuk vind , waarom je niet zoveel praat , en in de pauze kun je gewoon praten over het eten

Waarover niet? Je kan over (bijna) alles praten. Dat zul je verder echt zelf moeten bedenken maar er is vast wel iets wat je met mensen gemeen hebt.