Niet meer leuk!

Hai Girlsceners,

Ik werk nu sinds juni 2009 bij een schoenenwinkel in Amsterdam.
Heb het altijd leuk gevonden, kreeg ook altijd superveel complimenten, en ging daardoor altijd met een goed gevoel weer naar huis.
De laatste tijd klagen ze alleen maar tegen me. Als ik rechtop sta met een lach op mijn gezicht zegt mijn baas : “Je staat er als een zoutzak bij. Als je het hier niet meer leuk vind, kan je beter wat anders gaan zoeken.” Maar ik vond het nog erger dat hij het gewoon in de winkel zei, en me niet even apart had genomen… Die volgende dag vroeg ik voor de zekerheid wat na aan mijn baas, toen werd ik apart geroepen en gezegd : “Dat hoor je te weten… Volgens mij ben je er niet helemaal bij met je hoofd.” Waarop ik antwoordde dat er niks aan de hand was, ging ze door met : “Als je zo blijft doen, kan je beter naar huis gaan.”
Ik hoorde toevallig van 1 van mijn collega’s waar ik het wel heel goed mee kan vinden dat ze ook zo tegen haar doen… Ik vind het echt heel vervelend en zit de laatste tijd ook niet meer goed in mijn vel. Slaap weinig, en heb hele erge hoofdpijn en buikpijn. Ik had een afspraak gemaakt bij de dokter, omdat ik nu al een tijdje met die klachten rondloop. Ze vertelde mij dat het gewoon stress was. Nou was het enige stress-punt wat bij me opkwam alleen maar mijn werk… Ik ben nu echt op zoek naar wat anders, want ik vind het niet meer leuk. Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Misschien kan je een gesprek aangaan met je baas over deze situatie?
Is er toevallig iets in de winkel veranderd? Het kan ook zijn dat je baas zelf problemen heeft en die afreageert op anderen.
Maar wel beterschap, echt vervelend…

Nee er is niks veranderd… Maar het is niet alleen mijn baas die continu klaagt, ook de ass. filiaalmanager (ofzo :’)). Die werkt als mijn baas er zelf niet is. En laatst zei mijn baas ook dat we te weinig sprays etc verkopen (terwijl we écht wel ons best doen hoor), en dat dat ons uren gaat kosten als het zo door gaat… ;s

Het klinkt alsof je gewoon bij een vervelende keten werkt, ik zou gewoon echt een gesprek aangaan, kijken of je er iets aan kan veranderen. Je bent namelijk een erg gemotiveerde kracht en zou het zonde vinden om het bedrijf te moeten verlaten.

Een keer met je baas praten hierover? En als het zo blijft dat je altijd met tegenzin naar je werk gaat zou ik er waarschijnlijk mee stoppen en iets zoeken wat je wel heel leuk vind.

Ja nouja, ik vind het werk wel heel leuk hoor… Het is alleen vervelend om telkens klachten te krijgen terwijl ik me uit mn naad werk… Haha… Ja ben ook opzoek naar wat anders. Gesprek met mn baas → Beter van niet… Het is al zo’n stresskip… Denk dat het er niet beter van word hahaha

Maar als je toch al opzoek bent naar wat anders, wat heb je dan te verliezen?

Misschien heeft je baas wel problemen ofzo omdat ze ook zo doet tegen je collega doet.
Eens goed met je baas praten ?

Nouja als ik ergens anders kan werken ben ik toch nog verplicht om daar nog een maand te zitten… Haha

misschien kun je je collega overhalen om er samen over te praten? dan staan jullie veel sterker en dan is de kans dat jullie ontslagen zouden worden ook veel kleiner. succes in ieder geval!

Misschien nog even aankijken en anders zou ik wat anders gaan zoeken. Maar ik zou wel pas stoppen met werken als je iets anders hebt gevonden. Anders heb je straks geen werk. En als je weggaat zou ik gewoon zeggen dat je weggaat omdat je het gewoon niet leuk meer vond hoe je baas deed.

Ik zou eerst een gesprek aan gaan met je baas.
Als je na dat gesprek nog steeds niet met een fijn gevoel naar je werk gaat zou ik een andere baan gaan zoeken. Ik heb dit ook met me stage maar ik moet nog wel omdat ik daar nog me examens af moet nemen dus ik snap wel hoe je, je voelt.

Vervelend voor je
Je hoort vrolijk naar je werk te gaan, en terug te komen, ik vind mijn werk zelf niet leuk, wél mijn leidinggevende + collega’s, dat is niet zo’n probleem, maar praat met je baas!!

ahw dat is echt vervelend! vooral omdat het altijd leuk is geweest.

Dit is zeker vervelend, ik zou inderdaad ook met je baas gaan praten.
Want meestal is het zo dat de tegenzin steeds erger wordt en dat je helemaal geen zin meer hebt en het niet meer kan opbrengen om heen te gaan.
Misschien dat jullie het met een gesprek kunnen oplossen.

Ja, dat vind ik dus ook. Want ik doe echt mijn best. Ben altijd te vroeg. Nooit te laat geweest ofzo… Bijna nooit ziek enzo… Vond het echt leuk, maar begint steeds minder te worden.

Ik zou eerst afwachten tot je een baan hebt en dan met je baas spreken. Hij is degene die jou verplicht om dan nog een maand te komen werken dus het is zíjn probleem, niet de jouwe.

Ik heb zelf ook een niet-zo-aardige baas gehad die mijn vrijwilligerswerk bij een poppodium gebruikte als excuus dat ik mijn werk niet goed deed en altijd maar daar rondhing. [Dat het alleen in het weekend open was en ik alleen op vrijdagavond werkte als ik zaterdag vrij was of zaterdag’s na m’n werk ging, daar had hij het niet over.] Als persoon vond ik 'm al niet aardig en ook zakelijk was hij geen goede baas. MAAR, ik kon het wel gescheiden houden door in de winkel normaal te doen en gewoon m’n werk te doen. De klanten hoeven niet de dupe te worden van zijn slechte prestaties.
Ik heb hem eerlijk verteld dat ik mijn privé en werk heel goed geschieden kon houden en dat ik dat van hem, als baas zijnde ook verwacht. Zijn excuus over mijn vrijwilligerswerk heb ik meteen ontkracht door al mijn data dat ik daar werkte en in de winkel te vertellen en dat de enige keer dat ik naar huis ben gegaan was, was omdat ik voedselvergiftiging had [en daar was hij bij.] Hij had dus geen enkele reden om mij zo te behandelen omdat ik mijn werk uitstekend deed. Hij uitgeluld, ik blij. Ben wel alsnog weggegaan omdat ze me nooit m’n uren hebben gegeven die ik zou moeten werken, maar goed.

Anyway: Ik zou eerst zorgen dat je wat anders hebt zodat jezeker weet dat je er weg kan :slightly_smiling_face: Dan een gesprek aanvragen en bij het gesprek meteen je ontslag in dienen en je hart luchten. Schrijf het desnoods in steekwoorden op zodat je een leidraad hebt en je je daardoor kan laten leiden en niet door je emoties. [/frustraties]

Succes :slightly_smiling_face: