Ik vind het echt heel erg kut om mee te doen met gym, omdat ik de enige uit de klas ben die niet snel en sportief is. Ook heeft iedereen een conditie, behalve ik, waardoor ik bij spellen ofzo nooit als eerste word gekozen. We hebben binnenkort de piepjestest (dan moet je zo lang mogelijk van de ene naar de andere kant rennen) en ik wil gewoon echt niet meedoen. Weet iemand misschien nog smoesjes ofzo die ik kan gebruiken om niet mee te hoeven doen? En ga nou a.u.b. niet zeiken dat ik gewoon mee moet doen, want dat gaat 'm niet worden.
Je zegt dat je gym kut vindt omdat je niet snel en sportief bent. Als dat het grootste probleem is, dan kun je daar heel gemakkelijk aan werken. Met hardlopen, fietsen, zwemmen, maar ook sporten als dansen kun je je conditie verbeteren en dan kun je dus gewoon meedoen.
Overigens ga ik lekker toch zeiken, want spijbelen is niet slim. In mijn tijd was de piepjestest altijd voor een cijfer, en ik gok dat de docent er sowieso een aantekening van maakt. Als je niet gaat is de kans groot dat je een onvoldoende krijgt of dat je het alsnog moet doen. Schiet je dus ook niet veel mee op. Je gaat in je leven nog wel meer dingen tegenkomen die je niet leuk vindt, maar die kun je ook niet allemaal uit de weg gaan.
Tenslotte: weet je leraar hiervan? Waarom heb je het er met hem/haar niet eens over? Misschien kan die je gerust stellen, of helpen om die piepjestest in elk geval te overleven.
Ik mag mijn docent niet en hij mag mij ook niet, lekker kut
Ik herken me hier goed in. Ik vond gym vroeger altijd het leukste wat er was, op de basisschool dan. Op de middelbare deed ik liever ook niet mee, ik deed het wel altijd. Maar als ik wist dat er een piepjestest kwam, was ik ziek.
Is het ook zo dat je niet mee wilt doen omdat het kinderen zijn waar je je niet fijn bij voelt?
Ik zou als ik jou was, juist expres goed meedoen. En dan bv: als je iets gaat doen waar je nog wel zin in heb of dat je er toevallig wel goed in bent, heeel goed je best doen. Dan zien je medeleerlingen dat je wel goed mee kan doen, en word je gekozen!
Heeft bij mij heel erg geholpen, Nu zit ik op mijn vervolgopleiding en ben ik al hartstikke blij als we even een spelletje doen in de klas, wat betreft beweging. Dus geniet er van! Nu het nog kan
Het zijn inderdaad mijn klasgenoten
Ik ga dan maar gewoon proberen beter mee te doen denk ik (ik zie wel wat er gebeurd), bedankt
Lol, ik heb de piepjestest nooit gedaan, maar niet persé omdat ik het niet wou ( oké, met het oefenen was ik het slechtst van iedereen xD ), maar ik was die week in het ziekenhuis en hij nooit erover begonnen dat ik het moest inhalen, dusjaa. Ik heb geen cijfer gekregen, maar ik denk dat als je geen goeie reden heb, dan heb je gewoon pech.
Sorry hoor, maar het maar een piepjestest. Na een paar minuten ben je ervan af, kan je die minuten niet aan? Beetje overdreven.
Ik ben ook altijd slecht geweest in gym (mede door mijn astma). En gym was ook niet altijd leuk door mijn klas.
Maar ik doe gewoon wel altijd goed mee. Of ik probeer dat in ieder geval. De piepjestest is kut ja, maar na een paar minuten is hij gewoon weer voorbij. En als je er goed voor traint als je weet dat hij eraan komt, lukt het je misschien wel! Mij is het destijds na een aantal keer ook gelukt
Ik spijbelde ook altijd met gym, dan zei ik bijvoorbeeld dat ik geblesseerd of ongesteld was of ik ging gewoon helemaal niet :"D Maar ik weet natuurlijk niet hoe streng ze bij jou op school zijn.
Man hou je bek xD Ik ben gewoon conditieloos, dus NEE, die minuten kan ik godverdomme niet aan. (:
Och och, de puberteit.
Als je je conditie zo waardeloos vindt, heb je twee opties.
Optie 1. Kom van je luie reet en ga er iets aan doen.
Optie 2: Blijf voor de computer hangen en spijbel een eind weg, met alle gevolgen van dien.
Grote bek opzetten behoort niet tot de opties.
ik was ook meeeega slecht in gym, had er een hekel aan. Ook een hele slechte conditie maar heb het toch altijd voor elkaar gekregen een voldoende te halen voor de piepjestest. Even het uiterste in je naar boven halen, doorzettingsvermogen heet dat.
Denk dat je je niet zo sterk kunt uiten als je het niet probeert? Get over it.
EDIT: mijn post was heel netjes tot ik zag hoe je reageerde op iemand hierboven.
Precies en de meeste leraren zullen het ook waarderen als je het in ieder geval probeert en je best doet.
Vroeger was ik heel erg sportief. Ik sportte 7 dagen in de week.
Na mijn verhuizing (inmiddels jaar geleden) ben ik helemaal compleet gestopt met sporten.
Ik had dus een aantal weekjes geleden de piepjestest, en daar was ik toen bij flauwgevallen. (K schrok me dood, wist niet was ik moest doen omdat ik nog nooit in mijn hele leven was flauwgevallen haha[achteraf natuurlijk lachend aan denken maar op dat moment zeker niet]), nou k moest huilen etc.
Dus is het raar dat als je zegt van “ja paar minuten, niet zo overdreven”, want stel je sport echt heel weinig of helemaal niet, dan kan je lichaam hierop echt kut reageren…
Maar dit hier boven is echt voor als je geen conditie hebt.
But just sayin.
xx
Dan moet je dus wat aan je conditie gaan doen, en dat doe je niet door gym over te slaan maar juist door goed mee te doen.
Ik hoop dat de leraar je dwingt om mee te doen aan de piepjestest.
De manier waarop je spreekt en praat tegen mensen vind ik echt gewoon asociaal.
Stel je niet aan joh. Bovendien is het nogal asociaal om ‘man hou je bek’ te zeggen tegen iemand die je gewoon advies geeft, iets waar je zelf om vroeg.
Ik was ook altijd dramatisch bij gym en ik heb het ook gewoon overleefd.
-
een slechte conditie vind ik echt het slechtste excuus voor niet meedoen met gym ooit, want je conditie wordt juist slecht als je niet mee doet
-
ik werd ook altijd als laatst gekozen. Ik was altijd een klein mollig en onhandig meisje ( nogsteeds alleen niet meer mollig) alleen dat zorgde er niet voor dat ik ging spijbelen en zo’n grote mond ging opzetten omdat ik absoluut niet mee wilde doen.
-
je gaat het toch niet redden met een smoes want 9 vd 10 x is zo’n test voor een punt en het vakje kan niet leeg blijven dus je zal het hoe dan ook moeten doen.
je kunt 2 dingen doen.
a je werkt aan je conditie
b je doet niets maar doet gewoon wel mee. Als je je best doet krijg je altijd een voldoende voor gym. Je best doen telt vaak het hardst mee.
dus… meid… niet gaan spijbelen en ophouden met je slachtofferrol want de rest kan er niets aan doen dat jij niet mee wil doen door je conditie. Je zal je best moeten doen om een beetje conditie te krijgen en als je dat niet wil doen ben je helaas idd een beetje het pispaaltje en zal je nooit snel gekozen worden. Zo is de harde realiteit.
ik had vroeger ook een hekel aan gym maar kreeg ondanks dat ik bijna niets goed deed gewoon een goede voldoende aan het einde van het jaar omdat ik liet zien dat ik het wel wilde.
dat zou voor jou niet anders zijn. Tenzij je nukkig tegen de kant gaat hangen met je ik-ga-niet-meedoen-want-niemand-kiest-mij-als-eerste instelling.
doe gewoon je best en klaar. Gym is niet het belangrijkste in de wereld. Als eerste gekozen worden is niet het belangrijkste. Gewoon overgaan met een voldoende voor gym is wel belamgrijk. Dus doe er wat aan.
oh en ik snap waarom je docent je niet mag. Of iig waarom je niet zijn lievelingetje bent.
Jeetje wat heb jij een grote mond.
mensen proberen je hier te helpen.
en het zijn verstandige niet puberale adviezen.
een beetje dankbaarheid zal op zijn plek zijn.
Sorry hoor, maar wat stel jij je aan zeg :’) Met deze houding vind ik het wel logisch dat jouw gymleraar jou niet mag. En een grote mond opzetten gaat je ook niet helpen, mensen proberen jou hier advies te geven dus ik zou maar wat dankbaarder zijn als ik jou was.
ik wou je een advies geven, maar laat maar als je hou je bek gaat schreeuwen naar mensen die je proberen te helpen.