Niet lekker in mijn vel

Hallo daar, ik kom hier om advies te vragen. Een aantal dagen geleden liet mijn moeder een plantenbakje vallen. (per ongeluk) Vraag me niet waarom maar ik begon te huilen zonder reden, het was niet om het plantenbakje, maar om ja weet ik niet. Sinds die dag huil ik constant. In de les, tijdens huiswerk, op de wc, voor ik ga slapen. Maar ik weet niet wat er aan de hand is. Verder ben ik denk ik nog te jong om last te hebben van depressie (heb niks ‘‘ergs’’ meegemaakt) Ik ben namelijk 13. En mijn moeder is ook erg van slag en ze weet niet wat ze met me moet. Daarnaast ben ik ook vreselijk moe en zou ik het liefst de hele dag in bed blijven. Zou iemand weten hoe dit kan/wat ik er aan kan doen. Bedankt

Ga naar de huisarts! Bel morgen gelijk op voor een afspraak dezelfde dag nog. Wij zijn geen artsen en kunnen vanaf de computer niet zeggen wat het is. Het zijn symptomen van een burn-out of overspannen maar het kan ook echt iets anders zijn.

Ben al naar de huisarts geweest, diegene nam me niet serieus vanwege mijn leeftijd

Het zou stomweg pubertijd kunnen zijn. Die hormonen zijn de meest vreemde dingen ooit en kunnen je letterlijk laten huilen om niets. Ik heb die periodes ook wel meegemaakt. Maar houd het alsjeblieft in de gaten en ga desnoods naar een andere huisarts.

Het zouden inderdaad je hormonen zijn, maar dit vind ik wel heel erg heftig. Heb je veel stress? Ben je druk in je hoofd? Kijk het even een paar dagen aan, als het niet minder wordt zou ik desnoods met je moeder naar de huisarts gaan en aandringen op een goed gesprek. Zo’n onzin als artsen je niet serieus nemen vanwege je leeftijd. Als je huisarts je niet serieus neemt zou ik naar een andere huisarts gaan.

Je hoeft niets ergs mee te maken om een depressie te hebben, ook heeft leeftijd er niets mee te maken.
Maar check inderdaad even met een arts. Misschien ben je wel gewoon heel moe en dat je daardoor niet lekker in je vel zit?

Te jong voor een depressie? Huisarts neemt je niet serieus? Wat is dit voor flut arts. Er zijn ook kinderen van 7 en 8 die met depressie kampen. En net nu je in de puberteit komt, is een depressie zeker niet uit te sluiten. Maak alsjeblieft een afspraak met een andere arts, want die je nu hebt is echt geen goede…

Ik had ook altijd zo’n huisarts die heel nuchter was en je probleem pas begreep als het bij een bepaalde categorie paste (leeftijd, medicatie, et cetera). Zij heeft mijn opa met een hersenbloeding naar huis gestuurd, wil niet tekenen voor medicatie voor mijn zus omdat ze haar autisme niet gelooft en heeft geweigerd om bij mij een spiraal te plaatsen, omdat ze me te jong vond en het niet geloofde dat ik niet tegen de hormonen van de pil kon. Zoek a.j.b. een andere arts, want je moet gewoon serieus genomen worden.

Ja, ik heb inderdaad veel stress. Ik zit in de tweede van het vwo en ik studeer maar liefst 6/7 uur per dag en in het weekend soms wel 12 uur. (dit is, omdat ik sloom leer niet omdat het normaal is btw)

Wat een vreemde huisarts! Ik zal opzoek gaan naar een andere huisarts met mijn ouders. Bedankt!