Niet lekker in je vel

Kennen jullie dat gevoel? Dat je een beetje gek van jezelf word omdat je steeds maar door snoept en geen zin hebt om te sporten? Dat je er aan de ene kant geen zin in hebt maar dan eigenlijk ‘baalt’ van jezelf omdat je het niet doet? Herkennen jullie dit? Ik heb er soms ook last van en vroeg me af of iemand anders hier tips voor heeft. :flushed:

Jazeker, op een gegeven moment is de maat vol en stop ik daarmee.
Gek genoeg heb ik het alleen op dagen als ik veel thuis ben.
Als ik aan het werk ben of onderweg heb ik daar geen last van en voel ik me beter.
Als ik een keertje overslag met sporten voel ik me wel verrot. Maar meestal is dat de volgende dag wel over.
Er is 1 simpele oplossing hiervoor: sporten/naar buiten gaan.

Water drinken tussendoor vermindert het hongergevoel.

Story of my life.

Afleiding he, (denk ik hoor). Als je thuis zit, ga je ook makkelijker zitten snoepen. Als je onderweg ben of druk, dan heb je ook geen tijd om te snoepen.

Zeker dat ik dit ken. Ik zeg vaak tegen mijn moeder van ik wil sporten, maar tot de dag van vandaag doe ik het niet. Ik wil wel graag een beetje afvallen, maar dat gaat niet bepaalt lukken. Ik hou van chips, snoep enzo en kan er niet vaak vanaf blijven :p, niet dat ik me vaak volvreet, maar ik kan het niet weerstaan. :hammer:

Maak een soort eetschema voor jezelf. En stop niet totaal met snoepen. Eet bijvoorbeeld vier dagen alleen maar fruit en yoghurt etc. als tussendoortje en als je dat volhoudt mag je op vrijdagavond gewoon lekker snacken. Anders ga je alleen maar meer snoepen.

En begin met hardlopen of neem een abonnement op de sportschool. Het is even doorbijten maar je bent zó blij met jezelf als het je lukt om dit te veranderen.

En neem voortaan als je de neiging hebt om te snacken eerst één of twee glazen water. En zoek voor jezelf de oorzaak waarom je wil snacken. Ga bijvoorbeeld elke keer als je iets in je mond wil stoppen in een dagboek schrijven. Vaak ga je ook uit vluchtgedrag eten, omdat je je bijvoorbeeld verdrietig voelt en dat wil vergeten.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar succes ermee!

Ik heb het sommige weekenden als ik idd teveel thuiszit, ook vandaag… En ik ben het zo zat dat ik deze week een abonnement op de sportschool ga nemen!