Hi.
Ik zit met een probleempje, ik kan niet slapen. Ik slaap elke nacht rond half 3 / 3 uur, maar ik zou echt graag willen om eerder te kunnen slapen. Ik lig sowieso wel in me bed van half 10 / 10 uur. Iemand tips?
x
Hi.
Ik zit met een probleempje, ik kan niet slapen. Ik slaap elke nacht rond half 3 / 3 uur, maar ik zou echt graag willen om eerder te kunnen slapen. Ik lig sowieso wel in me bed van half 10 / 10 uur. Iemand tips?
x
ik blijf dit volgen, want al die standaard dingen werken niet om te slapen.
Heb je geen leuk boek wat je kunt lezen ofzo ?
Ik word meestal heel moe als ik lees voor het slapen dus misschien kun je dat eens proberen.
ik neem bij jou dan aan dat lezen, muziek luisteren of warme melk drinken niet helpt?
en sowieso geen cafeïne voor je slaap (koffie, cola, etc.)
misschien werkt zo’n ogenmaskertje zegmaar. voor als het niet helemaal donker in je slaapkamer is XD
Mijn moeder slikt nu melatonine pillen, een natuurlijk hormoon waardoor je sneller in slaap valt en het werkt heel goed. Het is niet verslavend (:
Hier kun je er nog meer info over vinden http://www.melatonine.nl/
Join the club. Ik heb al mijn hele leven een slaapprobleem. Soms lig ik ‘maar’ een uur wakker, soms uren aan een stuk. Heel vervelend, zeker als je weet dat je je de volgende dag als een zombie gaat voelen. Bij mij is het probleem vooral dat ik te lang lig te piekeren, er zit niet echt een rem op mijn gedachten, helaas. Wat wel eens wilt helpen, is om ademhalingsoefeningen te doen. Rustig inademen door je neus en langzaam weer uitademen door je mond. En de kunst is dan om geconcentreerd te blijven op je ademhaling.
ik heb precies hetzelfde als jou! wat bij mij ook wel werkt, is je concentreren op je voetzolen (ja het klinkt raar, maar het werkt opzich wel). alleen dan moet je je dus wel goed kunnen concentreren en meestal dwalen mijn gedachten dan af :’)
Same here…
Warme melk drinken voor je naar bed gaat.
Ik ga nu een hele stomme vraag stellen, maar ik vraag het me al best lang af. Smaakt warme melk hetzelfde als koude? Ik vind warme melk altijd erg lekker ruiken namelijk.
Haha, daar gaat het dus bij mij ook altijd mis (’:
Smaakt niet hetzelfde. Het probleem kan geestelijk zijn.
http://www.avogel.nl/we_thumbs/13880_3_Dormeasan-60tab-slapeloosheid.png
Ik weet niet of dit wat voor je is, maar het is op natuurlijke basis en kost ¤ 14,95. Mijn moeder gebruikt het ook en haar helpt het!
Ik had het vroeger heel erg. Bij mij hielp het om van die cd’s met geluiden van het regenwoud aan te zetten.
En meditatie technieken hielpen ook redelijk.
Warme (anijs)melk drinken.
Melatonine of hoe dat ook mag heten.
Doe je overdag wel genoeg? Veel mensen die slaapproblemen hebben, hebben geen actief leven en doen de hele dag door hetzelfde. Ook helpt yoga goed omdat dat je lichaam tot rust maakt.
Pas naar bed gaan als je je echt moe begint te voelen, en niet dat je denkt laat ik maar lekker vroeg naar bed gaan.
Dit gebruik ik ook (vooral voor tijdens mijn examens). Werkt goed bij mij, want ik kan soms ook uuuuuren wakker liggen en vaak terug wakker worden.