Ik heb de laatste paar jaar redelijk veel last van problemen met mijn geestelijke gezondheid. Wil best vertellen wat, maar dat doet er niet echt toe denk ik. Dit jaar zijn ze me op school eindelijk tegemoet gekomen, ik hoef minder lange dagen te maken en wanneer ik een keer een so of toets niet heb kunnen leren hoef ik het alleen maar te zeggen en dan kan ik hem een andere keer maken. Mijn mentor was aan het begin van het jaar heel begripvol en probeerde me ook echt te helpen. Ik heb alleen nu meer het gevoel dat hij geirriteerd raakt omdat ik dingen uitstel.
Het voelt echt heel kut van mijn kant omdat ik wel wil, maar het gaat gewoon niet. Iedere keer neem ik me voor om echt met m’n huiswerk bezig te gaan bijvoorbeeld, maar er zit gewoon iets in m’n hoofd waardoor ik het niet kan. Er is uit tests gebleken dat ik wel degelijk hoogbegaafd ben, maar toch sta ik nogal wel eens onvoldoendes op mijn rapport. Ook dit werkt zo ontzettend frustrerend, en ik stress hem dan ook nu al helemaal omdat ik weet dat ik binnenkort weer een toetsweek heb.
Heeft iemand enig idee hoe ik hier toch een beetje begrip voor kan krijgen? Heeft iemand zoiets ook zelf meegemaakt? Weet iemand wat ik kan doen om toch te kunnen presteren op school.
edit;
Ik heb op het moment trouwens het gevoel dat ik nog liever met school stop dan dat ik zo doorga. Alhoewel ik echt heel erg graag over 2 jaar naar de universiteit wil.