niet kunnen praten over 'problemen'

He meiden.

Ik zit met een probleem. Als ik iets wil zeggen tegen mijn vriend wat ik bijvoorbeeld niet leuk vind dan krijg ik dat niet uit mijn mond. Dan heb ik het in mijn hoofd al wel 10 x gevraagd maar het lukt me gewoon niet.

Voorbeeld: Hij zit heel veel te smsen met zijn ex, dit vind ik niet leuk en ongezellig. an bedenk ik al helemaal in mijn hoofd hoe ik het wil gaan vertellen, stel het altijd heel lang uit en uiteindelijk begin ik vaak te huilen voordat ik het kan zeggen.

Ik weet zelf niet waar het aan kan liggen. Misschien kan ik mezelf niet kwetsbaar opstellen, dat is het enige wat ik kan bedenken.

Het is nu sinds een paar dagen ook uit met hem… nu dus mn ex… maar we kunnen eigenlijk alleen maar goed over whatsapp praten. Dit vinden we allebei wel een groot probleem en ik wil er echt wat mee doen maar ik weet niet hoe ik het kan veranderen…

Hebben meer meiden hier last van en/of hebben jullie misschien tips? Alvast bedankt

Komt me bekend voor, en ik denk dat het inderdaad te maken heeft met kwetsbaar opstellen. Mij lukt het nu steeds beter om over ‘moeilijke’ dingen te praten, omdat m’n vriend weet dat ik het moeilijk vind om daar over te praten.
Probeer het niet uit te stellen wanneer je praten wilt, hierdoor maak je de drempel alleen maar hoger. Stuur hem anders eerst een smsje waarin je zegt dat je iets dwars zit, en dat je er graag over wilt praten?

Ik heb er soms ook wel last van, (met andere onderwerpen), bijvoorbeeld om af te spreken ofzo, vind ik best wel eng. Want straks wil diegene niet etc etc. Dan zeg ik al 10x hoe ik het wil zeggen. Durf ik het nog steeds niet, dan waag ik toch de stap, en dan valt het eigenlijk wel weer reusachtig mee. Maar dat gebeurt dan weer elke keer opnieuw. en helaas geen tips… up^

ik weet precies wat je bedoelt
bij mij ligt het aan dat ik bang ben voor de reactie van anderen
of dat ze vinden dat ik me aanstel
Hier boven is ook heel herkenbaar 10x bedenken hoe je iets wilt gaan zeggen haha
heel lastig maar verder ook geen tips

ooh… ik heb dit ook zo erg!
ik kan totaal niet praten als ik ergens mee zit, laatst heb ik een heel verhaal over msn gescbreven naar mn vriendje in een offline bericht omdat ik het toch bij hem kwijt moest… maar gwn vertellen lukte me niet, in mn hoofd wist ik ook precies wat ik wou zeggen :pensive:’’
sorry hier heb je niks aan… upje voor jou! :slightly_smiling_face:

Heb je dat alleen bij hem of ook gewoon bij andere mensen?

Ik herken mezelf hier totaal niet in. Waarom zou je bepaalde dingen voor je houden? Als je het moeilijk vind om over bepaalde dingen te beginnen, moet je in je achterhoofd houden dat het nog veel moeilijker is om met die problemen rond te blijven lopen.

Heb het soms ook voor. Maar misschien denk je dan dat hij boos gaat worden ofso of dat er daardoor ruzie gaat komen en dat je dat niet wilt en daarom het allemaal verborgen houd voor jezelf. Ik heb het ook voor, maar het beste is om het hem te zeggen. Hoe kan hij anders weten dat je het niet leuk vindt dat hij met zijn ex smst? Nou ja voor meiden is dat normaal maar ja jongens zijn jongens he. Praat eens goed met hem als je er klaar voor bent :’)

Als ik echt ergens mee zit, vind ik het niet zo moeilijk om het te vertellen. Maar ik zit niet zo snel ergens mee, ik kan dingen heel makkelijk los laten dus dat scheelt. Alleen als mijn vriend denkt dat er wat is en dit dan ook vraag, word ik gek dan weet ik niet wat ik moet zeggen. Is ook vaak dat me op dat moment dan niks dwars zit, maar als het wel zo is en hij vraagt het, dan kan ik het niet vertellen. Best raar, maar goed.

Dit is ook wel weer waar.

Dit heb ik ook bij andere mensen…

Makkelijker gezegt dan gedaan

wel snelle reacties thanks:D en gelukkig ben ik niet de enige… haha
Misschien moet ik het maar in mn achterhoofd houden dat hij het ook fijn vind om te weten wat er met me is en het niet fijn is om er mee door te lopen. Ik ga het wel proberen maar ben benieuwd.

Ik heb ook niet het idee dat hij boos word als ik wat zeg… hij vind het juist heel fijn als ik eerlijk zeg wat ik denk… maar misschien ben ik toch bang voor zijn reactie?!

Hij zegt dat het ook wel aan hem licht… Ik vind het zo moeilijk…
Doordat we dus niet goed met elkaar gepraat hebben is er een misverstand gekomen waardoor het nu uit is. We dachten allebei dat de ander het uit wou maken zeg maar…

Hmm oké, dus eigenlijk hebben jullie allebei een beetje hetzelfde probleem ;o

Ja maar ik denk dat het meer aan mij ligt, aangezien hij wel dingen tegen mij kan zeggen wat hij niet leuk vind en daar geen problemen mee heeft…

ik snap je , maar misschien kunnen jongens het makkelijker zeggen hoe ze zich voelen ,of als ze problemen hebben . Had ook zoon probleem, maar bij mij was het toch wel anders. Vond het niet zo leuk dattie rookte, want ik kan daar niet tegen, maar als ik het toch zei , vond ie weer dat ik teveel zeikte , en daarom is het nu over tussen ons :c

upje

Ik heb dat probleem nooit, ik ben zelf heel open. Maar ik denk dat het werkt als je even tegen hem zegt dat je dit moeilijk vindt. Dan kan hij je misschien geruststellen ofzo? Het is écht niet erg om over dit soort dingen te beginnen, dat lucht juist op

Ik had het in het begin van mijn relatie ook. Maar als je steeds meer gaat praten over dingen die je ‘lastig’ vindt, helpt dit wel! Het is wel heel belangrijk om het te vertellen, anders is het ook alleen maar lastig voor jezelf… en ik denk dat je het ook wel heel graag wilt weten! Het klinkt misschien heel stom, maar je kan het ook op een briefje schrijven wat je wilt zeggen…? misschien heb je er wat aan! Succes