Niet kunnen concentreren....

Hee,

Ik heb een probleem, ik kan me de laatste tijd gewoon écht niet concentreren…
Niet op school maar ook niet als ik moet leren voor een toets, ik ga dan even
op m’n laptop, en zeg tegen mezelf dat ik een half uurtje op de laptop mag
en dat ik daarna ga leren. Maar dat word dan een uur, dan 2 uur dan 3uur en nu weer,
ik was om 1uur thuis, en ik moet nu ook nog leren voor een toets.
Ik weet wel dat ik gewoon aan het werk moet gaan, maar het lukt gewoon niet.
Weten wat ik hieraan kan doen of hoe dit komt?

x

pas achter je laptop gaan als je klaar bent met leren, niet ervoor.

Je kunt ook bepaalde sites blokkeren met ColdTurkey.

Dat heb ik nou ook!!, ik volg dit even :slightly_smiling_face:

herkenbaar, aan de eettafel zitten om te leren helpt bij mij meestal wel

Ik had dit ook een tijdje, toen ging ik gewoon nadat mijn lessen waren afgelopen het ‘maakwerk’ op school maken en daardoor had ik altijd het gevoel dat ik dan thuis minder moest doen en ik wel de motivatie had om te leren. (: Nu leer ik wel weer gewoon thuis, maar het hielp wel!

Je laptop niet voor je huiswerk pakken. Als je toch maar een half uurtje wat wil doen, kan dat half uurtje ook wel wachten tot je klaar bent.
Zodra ik thuis kom pak ik wat te drinken en ga gelijk door naar mn kamer en beginnen, want ik heb zelf ook zodra ik wat anders ga doen ik de komende zoveel uur niks ga doen xd

Als je niet meer achter je laptop weg gaat als je pauze voorbij is dan moet je je laptop gewoon dicht laten tot je klaar bent met leren voor die dag. En anders moet je een kookwekker zetten en ook echt achter de computer weg als die wekker gaat.
En als je je laptop echt nodig hebt voor je huiswerk, ga dan niet op sites die je niet nodig hebt voor je huiswerk. Skype zou je eventueel aan kunnen laten om klasgenoten te kunnen spreken, maar zet jezelf dan wel op “do not distrurb” of “offline”.

Oke, thnx ga kijken of het lukt. :slightly_smiling_face:

Ik zou inderdaad je laptop pas pakken nadat je klaar bent. Je moet zorgen dat je geen afleiding hebt. Hoop voor je dat het lukt!

Ik probeer altijd niet op girlscene te gaan, maar ja, hier zit ik weer :stuck_out_tongue:

Ik begrijp wat je zegt, ik heb hier zelf ook last van. Ik moet mijn huiswerk op de laptop doen. Ik neem altijd even een pauze als ik iets af heb en dan ga ik naar girlscene, bloglovin, twitter, etc.

Vragen of iemand je laptop ergens wil neerleggen zodat je eerst je hw/lw gaat doen en dat je daarna op de laptop gaat. Of je stelt op je laptop in dat de laptop over bijv. 30 min automatisch uitvalt. En dat je dat alleen kan veranderen met een ww die jij niet weet maar je ouders, broer, zus whatever wel weet!
Succes!

Hetzelfde q. Als ik alleen thuis ben ga ik altijd beneden bij de eettafel zitten, daar is geen tv of computer of telefoon omheen, en dan helpt het wel. Ik weet niet, ikword ook heel snel afgeleid door computer dus mijn cijfers gaan niet echt heel lekker

Je kunt ook je computer uit laten staan als je aan het huiswerk maken bent :slightly_smiling_face: .

Heb ik ook last van de laatste paar maanden, echt nooit zo erg gehad :'0 het heeft alleen niks te maken met mijn laptop. als ik die afsluit vind ik wel iets anders om te doen. Dus geen tips haha, zie het maar als een up

Computer uit, telefoon uit, oordoppen in (echte, niet de oortjes van je mp3-speler), bord op je deur hangen dat je bezig bent en alle leuke dingen op je bed leggen en je dekens erover gooien zodat je die niet kunt zien.
Als dat nog niet werkt dan weet ik het ook niet meer.

haha meestal ga ik naar de bieb en dan zit ik in de stilteruimte en dan kijk ik voor me en droom ik weg en dan is er serieus al een half uur ofzo voorbij :"""""""""""""") en dan 10 min concentreren en dan: AGAIN