Niet kunnen beslissen of ik verder wil met hem

• al lang opgelost- :beer:

Wat een moeilijke situatie zeg :frowning_face:

Het belangrijkste is dat jij gelukkig bent, je moet jezelf niet forceren om in een relatie te blijven als je hart iets anders zegt. Maar, ben je zeker dat je gevoel voor die nieuwe jongen verliefdheid is?
Ik zou zeggen, geef jezelf wat tijd om na te denken, zodat je zeker geen spijt krijgt van je beslissing.

Zodra je tijdens een relatie aan het rondkijken bent voor nieuwe potentiƫle partners, dan is je onderbewustzijn inprincipe al klaar met je huidige relatie. Ik denk overigens dat je ook niet klaar bent voor een vaste, serieuze relatie. Ik denk dat je jezelf nog meer moet ontwikkelen voordat je jezelf echt 100 procent aan een persoon kan geven. Want verliefd worden kan iedereen, maar hetgene wat een relatie goed maakt is juist hoe beide partners er mee omgaan zodra de eerste ruzies beginnen te komen en de verliefdheid zakt. En zo te zien gaat jouw vriend erg goed met jouw kuren om, maar ik snap dat jeje hier regelmatig schuldig over voelt omdat je dingen op hem af reageert. Soms gebeurd dit nou eenmaal, zolang je relatie er maar niet onder gaat lijden en dat doet het bij jou nu wel.

Je zegt dat jullie ook erg van elkaar verschillen. In het begin valt dit natuurlijk minder op, maar pas later ga je ook minder leuke kanten van iemand zien. Het is aan jouw de vraag of jij deze verschillen kan accepteren of dat dit geen succes wordt ivm teveel irritaties. Onthoudt wel: niemand is perfect en er bestaat niemand die alles doet wat jij wil. Daarom moet je goed voor jezelf op een rijtje zetten of het het waard is om de relatie door te zetten.

Misschien zijn jij en je vriend gewoon uit elkaar gegroeid, dat gebeurd nou eenmaal somsā€¦ stel jezelf de vraag: Denk je dat ik gelukkiger zal zijn zonder hem? En dan heb ik het natuurlijk niet over gelijk na de break up, maar bijv. Over een jaar. Het is aan jou hoe jij je toekomst wil indelen.

Ik heb het idee dat je niet Ć©cht gelukkig bent in je relatie. Jullie zullen heus leuke momenten hebben, maar na je berichtje te hebben gelezen merk ik meer dat je ongelukkig bent. Als ik het zo lees klinkt het alsof jij een beetje wordt tegengehouden. Het is heel lastig om een juiste keuze te maken, maar ik denk dat je beter voor jezelf kunt kiezen. Ik zou zoals nana hierboven zegt goed de tijd nemen om erover na te denken.

Wat betreft die andere jongen, dat zou ik nog even aanzien aangezien je natuurlijk toch nog in een relatie zit. Je hoort ook wel eens vaker dat meiden met een soortgelijk probleem ook kriebels krijgen van een andere jongen, maar dat hoeft niet meteen te betekenen dat je dus ook echt verliefd bent. Stel je beslist op het uit te maken met je huidige vriend, dan zou je eventueel met deze jongen eens kunnen afspreken om te kijken hoe het dan voelt en of je nog die kriebels hebt. :slightly_smiling_face:

Bedanktā€¦ Demi, met de eerste zin in je reactie beschrijf je precies waar ik mee in mijn hoofd zit. Het is een teken dat er iets niet goed (genoeg) zitā€¦ Ik ga hier (zolang als ik dat kan maken tegenover mijn vriend) de tijd voor nemen om het helder voor mezelf te krijgen. Ik merk ook dat ik niet klaar ben voor een relatie die al zo serieus en toekomstgericht is, ik weet zelf nog niet eens wat ik allemaal wilā€¦

Dit. Persoonlijk vind ik het ook al genoeg zeggen dat jij naar de andere jongen kijkt en dat er door zijn aanwezigheid gevoelens bij jou omhoog borrelen. Ik zou voor jezelf echt goed gaan uitzoeken hoe dat met die andere jongen zit. Praat met je huidige vriend over wat je hier hebt getypt (je kunt dat verhaal met die andere jongen achterwege laten). Hij moet weten hoe jij je voelt, eerlijkheid is belangrijk in een relatie en jullie kunnen wellicht samen tot een oplossing/conclusie komen. Succes ermee! Houd ons op de hoogte! :slightly_smiling_face:

Alles wat hierboven gezegd is ben ik het mee eens.

Klinkt als een heel standaard advies maar kun je geen pauze inlassen? Elkaar een week (of 2) niet zien of zo? Denk dat je op die manier het eerlijkst naar hem en jezelf bent als je na die pauze kunt zeggen of je hem echt gemist hebt of niet. Ik denk alleen ook dat je nog niet toe bent aan een vaste relatie aangezien je leven de lol denkt. Niets mis mee, maar denk dat iemand van 25 daar wel stilletjes aan behoefte aan heeft.

Succes en maak geen overhaaste beslissingen!

Ik zit momenteel met precies het zelfde probleem!
Alleen heb ik nooit ruzie met hem.
Maar weet dat je niet de enige bent!

Ik heb het mijn vriend verteld dat ik niet weet wat ik voor hem voel.
En heb laatst met hem afgesproken om 10 dagen geen contact met hem te hebben om te kijken of ik hem ga missenā€¦
Hij zegt dat hij op me zal wachten en dat hij veel van me houdā€¦
Ik hoop binnen deze 10 dagen er achter te komen wat ik voor hem voel. Als ik hem niet mis. dan ga ik het uit makenā€¦
Wel hoop ik dat we dan nog een soort van vrienden kunnen blijven.
Het lezen van je verhaal heeft mij kunnen helpen om het beeld op mij relatie iets te verhelderen

Heb zelf ook een forum aangemaakt.
Neem een kijkje.
Misschien dat het jou ook helpt;)

http://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/ik-weet-niet-ik-wel-verliefd-ben-319002.0.html

Er is ook zoiets als een slechte timing voor een relatie. Hij kan nog zo geweldig zijn, als jij de drang hebt om lekker jong, vrolijk, instabiel en verliefd te zijn: ga dat dan doen. Je blijft niet eeuwig jong.

Naar mijn idee ben je nu slechts gelukkig in jullie relatie op een paar ā€˜momentjesā€™, terwijl je eigenlijk toch over het algemeen tevreden zijn. Uiteraard kan het niet altijd rozengeur en maneschijn zijn, maar aan je verhaal te lezen ben je toe aan vrijheid en ruimte om jezelf te kunnen ontplooien. Bedenk je dat het ook niet leuk is voor jouw vriend om met iemand samen te zijn die er maar 50% van de tijd voor wil gaan.

Die andere jongen is misschien een ā€˜bevliegingā€™, maar het feit dat je naar andere jongens kijkt zegt wel iets over hoe gelukkig je bent nu.

Het is belangrijk om ook met je huidige vriend over je gevoelens te praten, wie weet komen jullie er samen uit. Heel veel succes meid, houd ons op de hoogte!