niet je portfolio, maar...voor de toelating opkunstacademie

Mijn lerares kunst had het vanmorgen over een boekje waar ze tegenwoordig ook veel naar vragen als je een toelatingsgesprek hebt voor een kunstacademie, waarin je elke dag iets tekent/schetst/een tekstje schrijft of gewoon iets wat je bezig houd op dat moment qua kunst/cultuur zeg maar… zodat ze kunnen zien waar jij je het laatste jaar in hebt geintereseerd etc. Maar nu ben ik dus vergeten de naam op te schrijven, en ik kan het nergens vinden! Dus heeft iemand een idee van mijn vage omschrijving? En ik bedoel dus niet een portfolio, maar echt een soort schetsboek, maar dat dan een speciale naam heeft?

alvast harstikke bedankt!
kusje

Een dummy misschien? Anders zou ik het niet weten.

EDIT: wij hadden met kunst beeldend - gewoon middelbare school dus - altijd zo’n boek namelijk. En daar moest je ook plaatjes in plakken, gedachten opschrijven enz. enz. Maar als ik op ‘dummy’ google krijg ik niet wat ik bedoel x]

[i]Ooooh zoiets moesten wij ook een keer bijhouden voor tekenen. Zon boekje met harde kaft? Shit ik weet ook niet meer hoe het heet.

Maar ik denk dat ik dat ook alvast ga doen. Wil na MBO ook naar de kunstacademie dus :’) kan ik alvast oefenen.[/i]

Volgens mij heette dat dummy ja.

Zo’n boek met een harde kaft ja, dat noemen wij dus een dummy. x]

jaaaaaaaaaaaaaaa dummy =D hartstikke bedankt!

je bent mijn held van de dag!

een dummie, maar je kan ook al je werk los maken / meenemen, want dat is overzichtelijker;)

@nokker, Een dummy is dus niet per se voor je werk, maar meer voor het proces van hoe jij tot je werk komt. Dacht ik.

Een dummy is gewoon een schetsboek

Ok, het ligt er dus gewoon aan waar je voor hem gebruikt. Rofl.

Een dummy inderdaad, en het is een schetsboek, maar op toelating voor de kunstacademie vinden ze het ook altijd fijn als je daar inspiratie / plaatjes in plakt en zelf tekstjes in schrijft bijvoorbeeld (: