Niet helemaal zoals gepland

Hi forum genootjes,

Een vriendinnetje van mij heeft advies nodig. De leidinggevende van werk en wat vrienden (waaronder zij) hebben gisteren geborreld. Nu hebben de leidinggevende en mijn vriendin na de borrel (en een aantal drankjes later) het een beetje tè gezellig gehad met z’n tweetjes.

Nu komt zij vanochtend naar mij toe, vragend wat ze ermee aan moet. Eigenlijk heeft ze achteraf pas ingezien dat het natuurlijk alles behalve slim was. Hoe kan zij dit nu het best aanpakken? Ze zegt dat ze niks met hem wil, omdat hij veel ouder is (rond de 10 jaar aan verschil) dan zij èn omdat het niet erg bevorderlijk is voor de werksfeer. Hoe kan zij dit het beste bespreekbaar maken (dat denk ik dat ze het best kan doen in ieder geval).

X

Is ze onder de 18? Dan gewoon afstand nemen en heel duidelijk maken dat ze verder niks wil. Klinkt als pedofilie. Of HR inschakelen.

En voortaan niet meer zo gezellig hebben met een leidinggevende.

had ik inderdaad al gezegd! Zij is 20 en hij 30

Oke, dan is ze in ieder geval niet minderjarig.

Tja… is het een bijbaantje? Ik zou proberen het professioneel te houden en het klinkt niet alsof ze hem echt leuk vindt. Dat gewoon aangeven en als hij niet luistert HR inschakelen

Ik weet niet wat ze van ‘n vindt. Ja ze loopt nu stage.

Als je dat niet weet zou ik me er lekker niet mee bemoeien ook. Het is niet jouw verantwoordelijkheid

Klopt, heb ik gedaan!