Niet hechten, maar ook niet loslaten

Hecht jij je snel aan een jongen?
  • Nee, totaal niet! Ik blijf voorlopig nog liever vrijgezel
  • Nee, ik hecht me niet snel. Maar zodra het er op aankomt; dan ben ik er bereid voor!
  • Dat verschilt; soms wel, soms niet. Bij mij ligt het aan de persoon en is het een kwestie van tijd
  • Ja, ik hecht me ‘redelijk’ snel
  • Ja, kom op nou hey? Hoe moeilijk is het nou om je te hechten aan iemand, al is het maar voor even?

0 stemmers

Hoi beste lezer(s)! :hugs:

Ik zit de laatste tijd met een heel raar gevoel en ik kan niet precies beschrijven wat het is. Ik zit niet bepaald lekker in mijn vel en dit komt wel degelijk door een gi-gan-ti-sch jongens probleem. Ik krijg namelijk steeds meer de indruk dat ik de jongens met wie ik praat ‘weg duw’ zodra het allemaal te serieus word, dit begint me heel erg op mijn zenuwen te werken. Vriendinnen zeggen dat het komt omdat ik nog niet bereid ben om mijn single leventje op te geven. Ik vind dat dit niet klopt.

Ik ben bereid op mijn leven als vrijgezel op te geven en om te werken aan een serieuze relatie, maar op één of andere manier gaat het altijd, maar dan ook echt altijd, fout. Ik begin op het moment dat het ‘te’ dichtbij komt te twijfelen aan hem en aan mezelf. Ik heb het gevoel dat ik me niet durf te hechten, maar ik wil ook niet los te laten! :sob::muscle:

Als ik uitga eindigt het verhaal heel vaak dat ik heb gezoend met een jongen die ik (meestal) niet eens ken. Ik vind het hartstikke leuk om uit te gaan en om daar andere jongen te ontmoeten en er eventueel mee te gaan zoenen, maar toch lijkt een vaste relatie me veel leuker en fijner; je hebt dan dat betrouwbare gevoel, begrijp je?

Ik vind dit echt heel vaag en ik kan het ook niet goed beschrijven, want het is echt een gevoel en geen ding. Ik wil een relatie en ik ben er aan toe, maar waarom loopt het dan toch telkens fout? Ik heb de hoop voor nu opgegeven en houd het voorlopig nog maar even op het vrijgezellen leven, maar toch wil ik weten of ik de enigste ben met dit probleem (niet kunnen hechten, maar ook niet willen loslaten), en waarom/waar het vandaan komt. :flushed: Kan ik hier ook wat tegen doen, of is het een kwestie van tijd?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

SlayingB

Heb je misschien bindingsangst?

:flushed:

Hee Aurora,

Ik denk het haast van wel. Ik date wel, maar ik heb altijd wel wat aan te merken op de jongens met wie ik date. Het is zeg maar ‘‘nooit goed’’. Maar daarnaast wil ik ook constant aandacht van mijn date en ben ik dan ook constant met hem bezig, ik zou het dus ook niks vinden als mijn date weggaat.

Volgens mij heb ik 50% verlatingsangst en 50% bindingsangst. Ik heb hier nooit zelf aan gedacht en ik ben het direct gaan opzoeken, ik herken me zelf ook erg in de symptomen van beide angsten.

Nu het allemaal wel zo’n beetje duidelijk is voel ik me wel erg apart, een beetje onbeschrijflijk… Ik heb ook geen flauw idee hoe ik dit zou moeten oplossen, maar erg bedankt voor je reactie! Ik heb er zeker veel aan gehad :hugs:

Komt wel goed. Misschien als het te sirrieus wordt dat je bang bent je vrijheid kwijt te raken. Ik snap best dat je misschien terughoudend bent. Dat was ik ook in het begin van mijn relatie, mijn vriend heeft mij gelukkig goed geholpen en ik heb nu minder last van mijn angsten. Ik vind het nu wel heel eng om ons in te schrijven mede omdat ik dan misschien mijn eigen plekje kwijt raak. Een eigen plek is voor mij heel belangrijk.
En ik zeg altijd je moet niet zoeken maar tegenkomen.
Misschien wil jij wel heel graag maar heeft jou mind zo iets van nee liever niet. Dat weet ik niet, ik kan niet in je hoofd kijken.

Ik denk dat het echt puur een kwestie van tijd is. Het komt van zelf wel neem ik aan. Misschien is mijn mind er inderdaad nog niet aan toe. Ik vind het wel jammer want dit had ik eerlijk gezegd nooit achter mezelf gezocht. Maar ja, alles op zijn tijd!

Dankjewel

Ik ken mezelf hierin precies! Ik heb hetzelfde gevoel net als jij en ik weet ook niet hoe ik hiermee om moet gaan. Ik zoek wel op internet dingen maar ik kom er maar niet uit! Ik hoop dat uit dit forum van jou wat nuttige antwoorden komen!

Ik hoop het ook! Ik vind het erg lastig en irritant om hiermee om te gaan. Ik hoop ook dat er een paar mensen zijn die nog nuttige informatie hebben of het misschien zelf ook hebben meegemaakt en het nu verleerd zijn. Alle kleine beetjes helpen :hugs: