Niet goed kunnen leren en onthouden

Girls, ik zit al jaren met een probleem wat mij nu echt dwars begint te zitten. Ik kan namelijk echt heel slecht leren en dingen onthouden! Zo heb ik dus altijd slechte cijfers en ben ik al 4x gezakt voor mijn auto theorie. Nou wil ik sowieso graag verder naar school maar zit ik hier erg mee. Ik heb nu al heel vaak gehoord dat ik wss HBO niet eens haal, het is zeker niet leuk om zoiets te moeten aanhoren natuurlijk.

Ik heb gezocht naar bijles maar alles is hartstikke duur. Iemand enig idee waar ik voor een mooi prijsje bijles zou kunnen krijgen? Tips zijn ook van harte welkom!

Waarom moet je perse HBO doen?
Je hoeft niet hoger te doen dan dat je aan zou kunnen.

Weet je wat de oorzaak is van slecht kunnen leren/dingen niet kunnen onthouden? Is het je manier van leren of bv. zoiets als een concentratieprobleem of iets dergelijks?

Ik werk met flashcards, daar schrijf ik een begrip op de voorkant van het kaartje en op de achterkant schrijf ik de definitie. Je kan deze kaartjes elke keer door elkaar husselen, waardoor je niet (zoals met samenvattingen) gaat onthouden wáár ze precies staan, in plaats van wat ze zijn. Door het op de flashcard-manier te doen, ga je uiteindelijk ook verbanden zien. Misschien dat je zo ook je autotheorie kan leren? En veel oefenen natuurlijk, dat helpt ook!

Succes!

4x je auto thoerie niet halen is best veel, hoe heb je dat geleerd en ben je inmiddels wel geslaagd?

Wat voor opleiding doe je nu of heb je gedaan?