niet goed in mijn vel door school

Hallo iedereen,

Eerst en vooral mijn situatie: ik zit in mijn eerste jaar hoger onderwijst in Belgie, en ik studeer daar toegepaste informatica aan de hogeschool (professionele bachelor). Mijn probleem is eigenlijk dat ik mij niet goed in mijn vel voel, telkens als school weer herbegint. Ik heb nu net 7 weken blok + examens gehad en dan nog eens een week “vakantie”, dus ik ben al 8 weken niet meer echt naar school geweest. Nu begin ik mij weer erg down te voelen. Waarschijnlijk ook omdat ik juist 4 dagen weg ben geweest met mijn vriend, en ik het dus heel moeilijk heb om weer afstand tussen ons te hebben. Ik zal mijn vriend weer maar 2 dagen in de week deftig kunnen zien, en ik vind het best wel moeilijk. Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem? Probleem van aanpassen enzo…

Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet zo.

Het probleem is dat ik na vakanties altijd heel down ben als school terug begint, dus na blokperiodes, na paasvakanties, na zomervakanties,… en ik zou hier graag vanaf willen want het maakt mij echt depressief bij momenten.

Ik heb dit ook. Bij mij is het vooral de angst om weer naar school te gaan. Als ik eenmaal in het ritme zit, gaat het wel. Ik weet niet of je het zo ongeveer bedoeld?

Je kan altijd op zoek gaan naar een studentenvereniging. Zo maak je nieuwe vrienden en kan dat voor afleiding zorgen. Ik heb twee jaar zonder studentenvereniging gezeten en ik verveelde mij vaak. Nu kan ik niet wachten tot school weer begint zodat de activiteiten van mijn vereniging weer van start gaan.

Je kan me altijd een note sturen als je wilt, ik studeer in Gent.

ik voel precies hetzelfde! up!