niet gewaardeerd door jongens in omgeving

Ik krijg in mijn omgeving echt het idee dat je als meisje echt alleen maar mooi wordt gevonden als je werkelijk dikke lagen make-up op hebt, niet erg lang bent en vooral stijl haar hebt.
Ik heb geen van al die dingen. Ten eerste vind ik het niet erg nodig om mijn huid elke dag weer dicht te smeren met lagen en lagen make-up, ten tweede ik ben 1 meter 83 en ten derde ik heb van mezelf krullen en die kan ik wel stijlen maar het is ook erg ongezond voor mijn haar plus dan leef je weer in vochtig Nederland en dan is het er uit op het moment dat je even buiten bent geweest. Veel mensen (van meestal een iets oudere leeftijd maar nooit leeftijdgenoten) zeggen altijd wel dat ik een mooi meisje ben maar als je dat idee niet krijgt van leeftijdgenoten dan denk je na een tijdje toch van ja hoor! dat bluffen ze gewoon. Al moet ik eerlijk zijn dat ik mezelf ook niet lelijk vind… :blush:
Maar ik begin me nu dus wel een beetje af te vragen of er wel jongens zijn die een lang meisje met krullen en weinig make-up wel mooi vinden want ik voel me gewoon niet gewaardeerd door al die guys…

En jij wil dus persee 1 van die jongens? Die jou niet ziet staan …
Er is vast wel iemand anders ergens die je wel ziet zitten hoor …

Je vindt je zelf niet lelijk, en daar gaat het om.
Daarbij houden echt niet alle jongens van barbie popjes. De meesten willen zelfs puur natuur. En krullen zijn prachtig!

Hmmm later hé, onthouden mensen toch eerder een meisje zoals jouw dan z’n standaard meisje. Ookal heb je hier niet zo veel aan… sorry :slightly_smiling_face: Er zullen vast wel jongens zijn die jouw wél waarderen!

Er zijn ongetwijfeld ook jongens die jou wél zien staan. Denk aan van die ‘stoere jongens’ met scooters, Nike Airmax, oorbelletjes en een Nickelson jas? 9 van de 10 keer denken zij ook dat ze ieder meisje kunnen krijgen (en er zijn ook zat meisjes in mijn omgeving die dat inderdaad geweldig vinden) maar dat vind ik dus echt 3x niets. Smaken verschillen.

No offence, trouwens.

Jongens van 15 zijn op dat vlak idioten en verschrikkelijk oppervlakkig.
Jij vind jezelf best oké dus je bent ook oké (:
Naarmate je zelf ouder wordt, zul je merken dat de meeste jongens een meisje willen die wat natuurlijker is, vooral géén barbiepop. En degene die enkel zo’n geplamuurd geval willen, zoeken toch meestal geen serieuze relatie.

Je moet je geen zorgen maken, het komt allemaal vanzelf (:

Die jongens zijn gewoon sukkels. Echt waar.
Je moet gewoon wachten op een echt leuke jongen, die je neemt zoals je bent.

Dat soort gekke jongetjes van jouw leeftijd vinden allemaal hetzelfde type leuk omdat hun omgeving dat vindt; ze willen erbij horen en denken dat alleen dat ene type mooi kan zijn. Pas als ze ouder gaan dat soort jochies schoonheid zelf herkennen en oprecht waarderen.

Daar heb je nu niks aan, dat er niet van.

Zulke jongens die alleen vele make-up waarderen die kennen geen echte liefde.
Er komt nog wel een jongen die je echt neemt zoals jij er uit ziet en hoe je bent.

ik snap je gevoel wel, dat zou ik ook hebben! Maar je komt echt wel een jongen tegen:) en inderdaad wat er al meerdere hebben gezegd; als hun zo denken, dan zijn ze je ook niet waard! Ik ben ook lang, ben best stevig en heb echt lang niet elke dag make-up op, (waarom als je naar school gaat?) maar ik ben ook de juiste jongen tegen gekomen:) ik vind het wel super trouwens van je jezelf okee vind:D compliment!

Denk maar zo, zo’n jongen zou jij ook niet eens willen als vriendje

Die jongens kijken nog met hun pikkie, dat komt echt wel goed. Het veranderd echt heel snel, dat ga je nog wel merken. Nu staan de jongens van mijn leeftijd (21) echt in de rij voor de meisjes die lekker zichzelf zijn.

Wees jezelf meid. Probeer niet in te blenden maar probeer juist jezelf te zijn, en stand out in the crowd…

Ik herken mezelf wel een beetje in jou. Ik draag geen make-up, en eerst dacht ik echt dat iedereen me daarom maar een afwezig, saai nerdje vond (ja, ik haalde ook wel hoge cijfers XD) Maar de afgelopen 2 jaar is dat een beetje gaan veranderen. Ik houd nog steeds niet van make-up, dus dat draag ik nog steeds niet. Toch heb ik superleuk contact met iedereen, ook met jongens. Ik heb nooit een vriendje gehad ofzo, maar daar gaat het me niet om. Het gaat mij erom dat ik vrienden heb. Een vriendje komt vanzelf wel. (of niet) Okee, beetje afgedwaald maarja, mijn punt is dus: Maak je geen zorgen, het komt wel goed met jou! Zeker als je jezelf niet lelijk vind! Ik ben meestal ook wel een beetje jaloers op meiden met mooie krullen! (ik heb zelf geen steil haar, maar ook geen krullen, mijn haar gaat werkelijk overal naar toe. :stuck_out_tongue:) Dus: Be yourself, volgens mij zijn er ook vet veel jongens die DAT juist willen!

ik draag make up (niet veel), heb lang stijl haar en ben niet zo lang, maar ik krijg helemaaaal geen jongensaandacht. Ook niet van 15jarigen!
Dus wat je zegt geld niet voor iedereen.
Wees gewoon jezelf en wees spontaan! Jongens vinden je echt wel leuk hoor! Bij mij komt het omdat ik te verlegen en te stil ben… Misschien is dat bij jou ook wel zo. Stap gewoon eens op iemand af!
Trouwens, ik wil je krullen wel op komen halen!

x

Het komt inderdaad nog wel. En zulke jongens zijn het echt niet waard.

Heeey, another tall one over here!
1.82. Ik draag amper makeup (alleen mascara) en ik heb krullen! ik krijg wel aandacht van jongens… Maar wel jongens die langer (meestal ook ouder) zijn dan ik. jongens van mijn leeftijd (15) zijn allemaal kleiner dan ik en ook een stuk “onvolwassener”. Die jongens zijn een stuk oppervlakkiger als het gaat om meisjes. Ik denk ook dat het er vooral mee temaken heeft in wat voor omgeving je zit (ik wil niet negatief oordelen over niveau’s, maar op het vmbo heb je bijvoorbeeld meer stereotypes zoals jij beschrijft dan op het vwo).

Het komt wel goed, je moet gewoon trots zijn op wat je hebt en dan gaan andere mensen het ook meer waarderen.
Ik hoor overal waar ik kom “zoooo wat ben JIJ lang!”. Ik kan erom gaan mokken of ik kan denken… “Ja, dat ben ik inderdaad!” En klaar drmee.

Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen :slightly_smiling_face: