niet genoeg drinken

Ik drink ook echt veel te weinig, ik lust wel water en alles. Maar ik denk er gewoon niet aan om te drinken, en als ik dan op een dag twee glazen water op heb, heb ik al het gevoel alsof ik heel veel gedronken heb…
Nu let ik er wel meer op dus ik drink ook wel meer.

Water en thee leren drinken. Je kunt ook aanmaaklimonade drinken. Dan drinkt water wat makkelijker weg.

Ik herken het! Ik heb nooit uit mezelf zin in drinken/dorst… Ik kon op een gegeven moment gewoon NIET naar de wc, omdat ik zo weinig vocht binnenin me had zitten… Toen heb ik om het uur m’n wekker gezet zodat ik wel ging drinken… Nu heb ik standaard een fles water bij me die ik van mezelf leeg moet drinken!

Ik drink ook wel beetje te weinig. Op school drink ik nooit iets…
Vergeet ik altijd…

Ik vind water ook goor. Wel meer mensen… En idd ik heb geprobeerd om het te ‘leren’ drinken maar het lukt me ook niet. Ik heb 1 dag een watermetertje bij me gedragen. 2 liter water drinken… Nou ik heb echt dagen waarop ik maar net op een liter kom. De 2 liter haal ik btw nooit.

Verder heb ik geen tip behalve alles uit de supermarkt uitproberen. Verse jus kan ook wel lekker zijn… Ik drink nu soms warme chocolademelk. Krijg je voldoende vitamine d en vocht binnen.

Water MOET je drinken voor je eigen bestwil.
Vul bijvoorbeeld zon grote fles, van de cola of fanta ofzo.
Die moet helemaal leegdrinken als ik het goed heb.

Ik heb hetzelfde probleem. Kreeg toen ik klein was al bij GGD-onderzoeken te horen dat ik meer moest drinken. Volgens mij drink ik amper een liter per dag, en op school drink ik wel water maar dat is ook niet veel.

Het probleem is dat als ik een keer wèl genoeg drink, ik best vaak naar de wc moet, en dat is niet handig als ik ergens naartoe ga of op school ben.
Hoe doen jullie dat dan? :astonished: ik kan echt niet 1.5-2 liter drinken zonder minstens om het uur naar de wc te moeten.

In je eten zit ook redelijk veel vocht. Probeer anders meer fruit/komkommers/andere dingen met veel vocht erin te eten, scheelt ook een hoop.

oud topic?

ik had hetzelfde probleem, maar de arts zei dat je niet perse 2 liter water per dag hoeft te drinken, want je haalt vocht voor een groot deel uit voedsel! probeer dus wat meer fruit ofzo te eten! een appel, peer, kiwi of watermeloen bevat heel veel vocht! suc6

• turf na elk glas (200 ml is een normaal drinkglas meestal)
    zo hou je bij hoeveel je drinkt

en inderdaad zoek iets dat je lekker vind

misschien een ander idee, maar ik weet niet zeker of het helpt en natuurlijk niet zo goed als een glas drinken maar volgens mij zit in fruit (zoals appel, sinaasappel, mandarijn) veel vocht dus dat zou ook moeten helpen ; en het is gezond (;

waarom wil je geen vruchtensappen drinken trouwens?

ik heb er ook last van. ik heb er vaak hoofdpijn door en ik voel me vaak flauw. ik kan wel een paar glazen water achter elkaar drinken de laatste tijd, je moet het gewoon leren… eerst vond ik water ook heel vies…

Gewoon jezelf aanleren om bij ieder eetmoment (dus ongeveer 6x per dag) te drinken! Ik zet meestal een theekannetje, daar zitten dan 2 koppen thee in. Pak een kopje of glas en drink die ook helemaal leeg (met flesjes heb ik vaak dat ik een paar slokken neem, maar daarna niet meer. Dus kan ik beter me aan glazen/kopjes houden zodat ik zeker weet dat ik genoeg drink)