niet genoeg drinken

hey,

Klinkt misschien raar, maar onbewust drink ik te weinig. Ik drink misschien per dag nog geen liter. Ik ben al een keer opgenomen voor uitdroging, maar het probleem is dat ik het zelf niet door heb. Ook is het probleem dat ik water niet lust, thee ook amper en al die sinaasappelsappen ook niet, eigenlijk niets. alleen die vruchten sappen waar heel veel suiker in zitten, dus die wil ik ook niet dinken. ik ben best wel radeloos omdat ik zo weinig lust qua drinken. Ik moet veel drinken, misschien wel meer dan twee liter omdat ik erg last heb van mijn darmen.

heeft iemand tips om me zelf te kunnen dwingen meer te drinken (zelfs al ben je een lastige :grinning_face_with_smiling_eyes:

alvast bedankt

Zoek drinken dat je lekker vind en elke keer als je een glas op hebt, gooi je dezelfde hoeveelheid in een lege 1.5 L fles, zo zie je precies hoeveel je gedronken hebt.
En je kan beter drinken met suiker drinken dan helemaal niks.

heb ik ook erg last van
ik hou ook alleen maar van frisdrank en mixdrankjes xD alcohol ( doe dat maar niet want dan droog je alleen maar meer uit )

anders drink je gewoon Cristal Clear (sp?)
maarja, weetje je moet gewoon beter opletten, XD ook al is het zo moeilijk.

Leer het drinken.

Ik drink ook te weinig(hoewel je al best wat vocht binnen krijgt door gewoon eten) alleen in tegenstelling tot jou lust ik alles wel.

veluwe rules :grinning_face_with_smiling_eyes: haha, ik woon ook op de veluwe en het water is hier inderdaad heel lekker :slightly_smiling_face:
maar dat even terzijde
je zou crystal clear kunnen drinken, maar daar zit wel zoetstof in, en als je dat teveel drinkt kan dat laxerend werken, en daar kan je weer van uitdrogen, dus meer dan 4 glazen per dag zijn niet aan te raden (wordt geadviseerd door van die dieetsites om dat als max te hebben). verder zou je toch eigenlijk water moeten leren drinken, er is ook water, ik geloof van bar le duc, met een licht citroen smaakje. Dat is wel lekker als je eigenlijk niet van water houdt om misschien te wennen ofzo. Het is niet spa citroen ofzo, echt een heel licht smaakje, maar wel lekker :slightly_smiling_face:

Tjaa limonade? Sommige zijn echt ranzig, maar als je even een lekkere vind heb je feitelijk gewoon water met een smaakje () Maar dan lekkerder, en zoetig…

Uhm, is spa rood wat voor je? Is wel water offcourse… :zipper_mouth_face:

Je naam is milkie, dus drink melk (of lust je dat niet, en hou je alleen van het begrip melk?)

Maar ga eens rennen tot je dood gaat, dan wil je wel water hoor. En drink het anders gewoon, ookal vind je het vies.

:zipper_mouth_face:

Gewoon constand een flesje bij je hebben en daar een beetje af en toe aan lurken :stuck_out_tongue: en er dan een gewoonte van maken, bv aan het begin van elk (les)uur

Zout eten. Chips, nootjes enz. Daar krijg je dorst van.

Als je water niet lekker vind, kun je ook Crystal Clear drinken. Da’s gewoon water met een smaakje en het is veel gezonder dan cola of zo. En zoals hier boven al gezegd is, water kun je leren drinken. Zelf ben ik niet zo weg van flesjes water (duur en milieuvervuilend door de plastic verpakking) maar misschien is het toch een oplossing voor jou. Ik weet niet of je voor elke avondmaaltijd soep eet, maar met soep krijg je ook veel vocht binnen. Je kunt ook Roosvicee met water aanlengen voor een zoeter smaakje. Als ontbijt zou je ontbijtgranen met melk kunnen eten.

Dat je water niet lust lijkt me sterk… het heeft zowat geen smaak.
Oke misschien is ice tea lekkerder… maar water is wel belangrijk en uitdroging merk je wel, droge lippen droge keel, knijp in je hand blijft het vel even omhoog… moet je dsu drinken, springt het in een keer terug ben je ‘goed’ bezig. Tsja als je hetzelf in de gaten hebt… zet je gewoon flesjes neer 3/4 die je per dag moet drinken… of met smaakje ofzo.

Je moet het leren drinken. Neem anders steeds 1 of 2 slokken water, en dan iets anders. En na een half uur weer ofzo.
Of meng het met van dat ranjaspul.
Is ook mierzoet maar toch water :wink:

En neem altijd een flesje water mee in je tas ofzo, als je dorst hebt moet je het wel drinken.

dat je water moet leren drinken klopt echt niet. Ik lust ook geen water en ik probeer het altijd, ook met sporten. Maar laatst probeerde ik een pil in te nemen met water ( ik had mijn tanden al gepoetstXD ) en toen kotste ik alles weer uit, gewoon omdat ik water zo smerig vond. En je hoeft niet per se 2 liter per dag te drinken:O Das per mens verschillend. Ik drink ook maar maximaal 1 liter op een dag ofzo. En vergeet niet dat yoghurt of zoiets ook als vocht telt.

Ik moest vroeger ook kotsen van water, maar nu niet meer. Nu vind ik het zelfs lekker.

Drink anders thee… (of warm water).
Of neem komkommer. Zit ook genoeg vocht in.

[nohtml][b][message=4229940,noline]LianoPiano schreef op 27 October 2009 @ 11:50[/message]:[/b] Ik moest vroeger ook kotsen van water, maar nu niet meer. Nu vind ik het zelfs lekker.

Drink anders thee… (of warm water).
Of neem komkommer. Zit ook genoeg vocht in.[/nohtml]

ik vind water ook echt smerig. jij niet meer maar oké

Neem geen spa water,is slecht voor je tanden & zonde van je geld.

Moet je eens naar het buitenland gaan, chloor in het water (bv amerika, boedapest) dat is pas lekker, volgens mij kunnen wij hier nog blij zijn met het water.

Doe er anders een beetje ranja in voor de smaak.

Dronk ook altijd te weinig. Drink nu veel roosvicee. Gewoon met water aanmaken. Je kunt het zo zoet maken als je wilt. :slightly_smiling_face:

ik drink ook altijd te weinig ik heb al 3x iets voorgehad aan mn nieren en als dat nog eens voorvalt moet ik geopereerd worden. Ik drink smorgens iets ; van 8u tot 16u niets ( op school dus niets) en ik drink iets om 17u en 19.