Niet genieten.

Ik heb er al een tijdje last van. Ik vind het afschuwelyk om naar school te gaan. Ik weet de rede niet. Ik word niet gepest, heb een paar leuke vriendinnen maar ik zit er altijd tegen op. Als ik 's ochtends wakker word dan voel ik me heel naar en verzin ik allemaal nare dingen die er kunnen gebeuren. Ik maak me zorgen om niets. Ik wil weer genieten van het leven op school. Hebben jullie tips?
xx

Misschien moet je eerst voor jezelf bedenken waarom je niet naar school wilt gaan?
Of je zou een lijstje moeten maken met redenen waarom school wel leuk is… Ik zou het verder ook niet weten.

Weet je wat ik denk? Dat je gewoon zin hebt in vakantie!

Jij moet echt op vakantie gaan, ik ook trouwens XD
Ik heb er echt geen zin meer in, maar nog maar een maandje ofzo (minder zelfs).

Morgen, als je wakker wordt moet je denken “Vandaag gaat 't een heeeeeeele leuke dag worden.” en dan moet je heel blij doen (ook al ben je het niet). Zet een glimlach op je gezicht en laat niks in je weg komen.Zo trek je alleen maar positieve dingen aan…

-Edit; je zegt zelf dat je allemaal dingen bedenkt die kunnen gebeuren, Doe dat niet!! Probeer aub gewoon positief te doen want als je negatieve dingen bedenkt dan trek je alleen maar negatieve dingen aan en heb je steeds minder zin in school omdat er dan alleen maar negatieve dingen voorvallen

als je wakker wordt en je hebt dat gevoel…

is het tijd voor vakantie óf een bom op de school.

:bowing_man:

School is het beste wat me ooit is overkomen.
Ik zeg 1 ding: de beste tijd is je schooltijd.
Nu zal je lachen en dat deed ik ook op de middelbare school. Nu zit ik op 't MBO en moet ik stage lopen. Ik kan je zeggen, dan komt het echte werkleven kijken.
Dus geniet please nog van je luxe schoolleven, voor je moet werken.

idd :ok_woman:
Het liefst ga ik weer terug naar de middelbare school.

dat is zo, zeker als je een dikke voltijd-anti-sociaal-leven mode-academie opleiding doet;) maaaaaar ik heb wel dikke liefde voor mn studie dus mij hoor je niet klagen(A)

Jaa heb ik soms ook :wink: Ik heb hele leuke vriendinnen, t gaat goed op school maar ik verzin ook altijd de raarste dingen! Wat helpt is gewoon elke avond de meest positieve dingen van die dag in je hooofd zetten, zoals van ik heb heel veel lol gehad met ‘naam’ en wat was het toch mooi weer vandaag! Niet over de minder leuke dingen na denken! Want als je eenmaal weer thuis bent, dan viel die dag toch best mee? Of 's ochtends bedenk het erste wat er kan gebeuren, bijvoorbeeld, iedereen gaat me pesten en ze laten me allemaal alleen, maar dat gebeurt toch niet dus relativeer dat even , en bedenk dan wat het leukste is dat kan gebeuren, bijvoorbeeld het wordt superleuk alle lessen zijn opeens minder saai en ik heb superveel lol! (sorry voor het woord super 2x xD) Of probeer je het voor te stellen! xx

Dankjewel
XX

-

welke dingen bedenk je die fout kunnen gaan, als ik vragen mag?