niet genieten van mezelf

haaloo, ik kijk de laatste tijd vaak naar de kleren en makeup van andere meisjes, omdat ik zelf ook zo wil zijn. ik doe mascara op en foundation, maar op een of andere manier, lijkt het bij andere meisjes veel mooier, dan bij mezelf. ik probeer steeds iets nieuws, nieuwe kleur foundation, ene keer iets lichter dan de andere, of me ogen iets zwarter, of iets minder zwart. hoe krijg ik nu ook dat het goed blijft zitten, en fatsoenlijk uitziet. thanksss

Je kijkt naar jezelf anders dan naar andere mensen.

Nou foundation moet je niet afstemmen op iemand anders, maar op je eigen huidskleur. Niet lichter of donkerder gaan zitten, maar kijken welke het meest overeen komt met je eigen huidskleur. Qua ogen: Je moet kijken wat jij mooi vind en bij jou ogen past. Sommige kunnen hun hele oog omlijnd hebben, anderen staan mooier met minder of alleen een lijntje boven hun oog etc.

Oftewel niet naar anderen kijken gewoon kijken wat bij JOU het mooist staat van verschillende manieren van opmaken :slightly_smiling_face:

oefenen met make-up.
wat je zelf het mooiste vind.
kijk niet naar anderen kijk naar jezelf.
noem een paar dingen op die je mooi aan jezelf vind en herhaal dit elke dag.

Tegenover jezelf ben je veel kritischer dan tegenover andere mensen.

Dat zegt ze toch… Ze probeert verschillende dingen maar vindt het allemaal niet mooi staan.

Ik heb PRECIES hetzelfde probleem, alleen probeer ik niet zoveel, ik blijf gewoon een beetje hangen op “buh zij zijn mooier”.

Misschien moet je eens een filmpje laten maken van jezelf, door wat vrienden ofzo? Dat je jezelf een vanuit een andere hoek ziet, jezelf ook eens ziet lopen… Misschien dat je 't dan toch allemaal vindt staan bij jezelf?

In ieder geval, oefening baart kunst.
Verder zou ik het vooral simpel houden. Misschien staat veel make-up jou gewoon niet, en kan je het beter houden bij een beetje mascara. Ik denk ook wel eens ‘goh, die foundation van dat meisje zit mooi’, maar je ziet het wel echt zitten en dat vind ik dan weer raar eruitzien. Qua kleding gewoon experimenteren, er zijn zat leuke kleren en er is vast wel iets in jouw stijl wat leuk staat.

Ze zegt toch dat ze het bij andere mooier vind? Ik zeg dat ze naar zichzelf moet kijken.