Niet geliefd

Hoi meiden,
ik vind het heel moeilijk om het hierover te hebben daarom gebruik ik een oud account.
Op dit moment voel ik me heel verdrietig. Diep van binnen weet ik wel dat mijn ouders om mij geven, maar dit voel ik nooit. Mijn ouders zijn gescheiden, ik heb helemaal geen contact meer met mijn vader. Het ging ook een tijd heel slecht met mij, daarom deed ik niks in het huishouden. Ik weet het, slecht, maar nu heb ik mijn eigen taken en dat gaat over het algemeen goed.
Van de week ben ik ziek geweest en heb ik het dus niet gedaan en daarom was mijn moeder weer helemaal boos. Terwijl het 1x niet gebeurd is…en ik wel ontzettend mijn best doe maar mijn best doen is niet goed of belangrijk, als zij maar het resultaat ziet. Dus op mijn werk gaat het momenteel wel goed, maar dan heeft mijn moeder zoiets van, buitenshuis wel maar thuis niet, alsof het zegmaar erg is dat het op mijn werk wel goed gaat.
Ik merk ook dat mijn moeder, of niemand eigenlijk, mij nooit troost als er iets is. Als ik verdrietig ben kan ik zo in tranen zitten in de woonkamer, zonder dat er gereageerd wordt. Of als er iets wordt gezegd, is het iets als alweer? Of ik moet me niet zo aanstellen.
Als ik ergens heen wil, als mijn moeder ergens anders heen wilt eindigd het zowat altijd met ‘het draait ook altijd allemaal alleen om jou’ terwijl dat niet zo is!
Het is niet altijd ruzie hoor, vaak gaat het gewoon goed. Maar ik voel gewoon niet dat ze echt om me geeft. Als we iets gaan doen vind ze het ook altijd leuker als er andere mensen meegaan. Dat doet ook pijn.

Herkend iemand dit of heeft iemand tips? Misschien verwijder ik dit topic vanavond of morgen wel, ik merk dat ik hier toch moeite mee heb.

Wat vervelend dat je moeder zo doet. Ik zou eens met haar gaan praten, verder weet ik ook geen echte oplossing.

Dit is wel rot voor je…
Als je moeder geen liefde toont aan jou, toon jij dan extra veel liefde aan haar.
Wees super lief voor haar, als ze heeft gekookt zeg dan dat ze geweldig goed kan koken, dat het zeer lekker was. ( Zorg wel dat je alles meent wat je tegen haar zegt, dus niet als het vies was, dat het heerlijk was) Geef haar eens spontaan een knuffel, zeg dat ze een zeer goede moeder is en dat je veel om haar geeft. Dan kan ze toch niet anders dan aardig terug doen?

praat eens met je moeder, misschien is ze zich helemaal niet bewust van haar gedrag en welke invloed dat heeft op jou.

Heeft je moeder veel stress met bijvoorbeeld haar werk?
Dan zou het best wel eens kunnen dat ze dat op jou afreageerd.
Mijn moeder heeft ook een tijdje een moeilijke periode gehad, ze was overwerkt en volgens mij zelfs depressief. Toen had ik ook het gevoel dat ze niet om me gaf en ze werd vaak boos op mij. Om het kleinste dingetje flipte ze dan uit.
Nu gaat het beter met haar en ik merk ook gewoon dat ze nu heel anders tegen mij doet.

Anders zou ik het ook echt niet weten, iig sterkte ermee ! :sob::muscle:

Dat het eten lekker was, zeg ik juist vaak. Ik ben niet perfect, maar doe zeker mijn best wel!
Ze heeft geen stres op haar werk, maar misschien heeft ze wel ruzie met iemand?
Maar vaak is het zo, dat ze het leuker vind als er andere mensen meegaan, dan hoeft er niks aan de hand te zijn. Ik wil wel met haar praten maar dat loopt vaak uit op ruzie. Ik heb al vaak gezegd hoe ik het vind…Het komt over alsof het haar niks kan schelen.
Over iets van 2 jaar ben ik het huis uit en ik ben bang dat het niet beter word!

@Streetofgolden, een knuffel geven doen we nooit eigenlijk. Vind het ook gek om bij mijn moeder te doen.
En vaak doet ze ook gewoon aardig hoor, het is niet zo dat we altijd ruzie hebben. Het gevoel van ‘houden van’ mis ik heel erg. Daarbij ben ik juist zelf degene die ook problemen heeft, dus als het wat minder gaat zal het fijn zijn als ze aardig doet, of juist zelfs steunt!

Maar bedankt voor de lieve reacties

Ik zou met haar gaan praten.
beschuldig haar van niks, maar vertel haar hoe je je voelt.
Vertel het echt vanuit jezelf. misschien dat ze niet helemaal door heeft hoe je je voelt. ik heb ook gehad dat ik me enorm rot voelde. als ik het er dan later met mijn moeder over had, zei ze dat ze geen idee had. dus probeer het uit te spreken.

sterkte ermee. ze geeft heus wel om je, alleen niet iedereen laat dat even goed merken.
x

Ik zou rustig met haar gaan praten en vertellen wat je dwarszit.
Hopelijk is ze dan ervan bewust wat ze jou eigenlijk heeft aangedaan.
Veel sterkte en succes!