Niet geliefd vriendje bij moeder.

Hoe je je kind opvoedt heeft toch niets te maken met zelf bekeren? Trouwens, jezus ze is 16…

ik prijs het idee niet de hemel in, hoor… en ik geef alleen een mogelijke reden waarom dr vriend zou willen dat ze zich bekeerde. maar naja, idd, ze is 16 en ik denk dat het nog veel te vroeg is om hierover na te denken ;p

even te reageren op de mensen dat ik moslima word
hierover ben ik zelf ook nog goed aan het nadenken, en ik weet ook dat het niet niks is, zelf vind ik het wel een mooi geloof en ik leer er veel over. Ik hoef verder ook geen hoofddoek te dragen en heel streng gelovig zijn ze niet. Maar inderdaad dit vind mijn moeder niet zo fijn als ik me laat bekeren. Mijn vriend zegt ook heel vaak dat ik er nu nog niet aan hoef te denken omdat we pas jong zijn en dat we ons hier pas over 10 jaar zorgen over hoeven te maken! dus nog ruim 10 jaar bedenk tijd haha!

Als ze niet heel streng gelovig zijn, vind ik het al wat meer kunnen (:

& wat gebeurt er als je je niet bekeerd? Mag je dan niet met hem trouwen?
Ik zou er heel goed over nadenken als ik jouw ben…

Ik snap wel dat je moeder het niet fijn vindt dat je je laat ‘bekeren’ omdat je veel slechte verhalen erover hoort.
Misschien kan je je moeder er wat goede informatie over geven? om haar in te laten zien dat het geloof nog niet zo heel slecht is ofzo?
Maar iig je bent nog jong genoeg, wie weet ben je over een jaar uit elkaar (:

Je kunt toch niet alleen moslim worden om ‘bij je geliefde te zijn’? Ik vind dat je dan ook wat met het geloof moet hebben. En trouwens, als je uit elkaar gaat, zul je dan nog steeds moslim zijn?

Denk er nog eens overna, en daarna zou ik een goed gesprek met je moeder erover beginnen, en verteld dat je je er goed over nagedacht hebt en dat dit zeker is wat je wilt.

Waarom moet jij je trouwens bekeren tot zijn geloof? kan het niet andersom (:

Haha ik ben niet gelovig. Ik heb helemaal geen geloof, maar het hoeft niet persé maar hij zou wel graag zijn kinderen een islamitische opvoeding geven. Maar ik zelf hoef niet persé moslima te worden hoor! maar het gebeurd wel heel vaak.

Je moet je wel even realiseren dat je nog verrekte jong bent, en nog een heel leven voor je hebt. Je kunt niet echt zeggen van ‘ik wil met jou gaan trouwen, kinderen krijgen’. I mean, die kans is gewoon klein.
Dus ergens begrijp ik je mama en je broer ook wel.
Dus om je nu al druk te maken over jezelf bekeren en alles. Ik weet niet, erg riskant. Maar, het is jouw leven (:

Als het eenmaal gebeurt dat je moslima wordt, zal je moeder het vast wel accepteren toch? Je bent en blijft haar kind, of je nu een hoofddoek op je kop hebt of niet (bij wijze van spreken dan he). Alleen ik zou je vriend wel de vraag stellen: “Als ik me niet zou bekeren, zou je dan nog met me verder willen?” Want als jullie het nu leuk hebben, waarom zou je je dan willen bekeren? Het botert toch prima zoals het nu is? En ik zou je wel bedenken: je bent 16. Misschien is het wel een bevlieging. Heel weinig relaties rond die leeftijd beginnen, houden een leven lang stand.

Ik weet niet je bent over het algemeen nog een beetje jong om over zulke dingen na te denken, vind ik? Toen ik 16 was had ik ook een vriend en we wisten zeker dat we voor altijd bij elkaar zouden blijven. Drie jaar later ziet mijn leven er sowieso heel anders uit én ik heb een andere vriend. En voor de rest moet je gewoon met je moeder blijven praten over alles.