Niet geliefd vriendje bij moeder.

[i]Hallo lady’s!
Ik ben een meisje van 16 jaar (mijn vriend is 18) en heb bijna één jaar een Marokkaanse vriend.
We houden ziels veel van elkaar en praten vaak over de toekomst (kindere, trouwen, samenwonen etc.) Hiervoor moet ik wel moslim worden en dat accepteer ik ook.
Mijn moeder is het voor mij gevoel er totaal niet mee eens en ziet ons liever uit dan bij elkaar. Ik moet vaak huilen, en heb het gevoel dat ik moet kiezen tussen mijn vriend en mijn ouders. Mijn broer is er ook niet mee eens en van beide krijg ik vaak vervelende opmerkingen naar mijn hoofd gegooit! Mijn vriend slaapt vaak bij mij en dan zeggen ze er niks van en praten ze gewoon normaal met hem. Mijn vader heeft nergens problemen mee. En het rare is zijn ouders hebben ook nergens problemen mee. Ik ben helemaal gek op die moeder.
Ik weet echt niet wat ik moet doen!

Kunnen jullie mij ALSJEBLIEFT helpen!!

thankyouuu ! [/i]

Tja, je moet wel héél zeker weten dat je moslima wil worden natuurlijk, niet alleen omdat hij dat wil :stuck_out_tongue:
Voor de rest is het jouw vriendje en niet die van je moeder of je broer of je achter groot oom, dus ik zou me er niks van aantrekken. Als het goed voelt voor jou is er toch niks aan de hand? Maak dat ook duidelijk aan je moeder. Zeg dat je niet van plan bent het uit te maken en dat je niet van plan bent te moeten kiezen tussen je familie of je vriend.

Super bedankt!
ja ik ben dus daar ook goed over na aan het denken.
Maar ik weet zeker dat ik voor hem wil gaan.
Ik heb het ook heel vaak tegen mijn moeder gezegt dat ik niet van plan ben het uit te maken maar schijnbaar dringt dit niet echt tot der door…

en als je het nou eens duidelijk probeert te maken aan je moeder, met je koffers naast je en klaar om te vertrekken? ik denk dat ze de boodschap dan wel begrijpt!
ik weet het verder ook niet, je zit iig in een klote situatie nu :frowning_face:

Ja ik baal der enorm van, en mijn vriend nog erger als ik!
:frowning_face:

ja dat snap ik helemaal… ofja ik probeer het te snappen voor zover het kan :frowning_face:
ik vind het echt heel vervelend voor jou en je vriend, hij kan er natuurlijk ook niks aan helpen, of misschien met je moeder gaan praten maar ik weet niet of dat zal helpen…

Je vader zit er niet mee; misschien moet je met hem praten over de situatie? Je zou zelfs een gesprek tussen de ouders van je vriend en de jouwe kunnen regelen…

Ja ik praat heel vaak met mijn vader,
hij zegt dat het allemaal zo zit omdat ik regelmatig moet huilen, en hun dit helaas dan zien! Het is niet zo dat hij me slecht behandeld, dat dus totaal niet! We hebben een super tijd samen. Maar dat krijg ik ze niet aan hun verstand gebracht. Mijn vriend wil even wachten met zijn ouders aan de mijne voor te stellen, en ik liever ook om het probleem nog groter te maken. Het is niet altijd zo geweest, en we hebben onze ouders bijna aan elkaar voorgesteld totdat ik vertelde tegen mijn vriend wat er gaande was en wat mijn moeder over hem had gezegt, en het ergste is dat ik nu door mijn moeder word beschuldigt dat ik ze tegen elkaar opsteek!

aah wat een vervelende situatie! Je hoort wel vaker dat ouders het niet fijn vinden als hun kinderen iets beginnen met buitenlanders. ONZIN natuurlijk! Want wat wij soms vergeten is dat als er in het nieuws iets is waar een Marokkaan of Turk bij betrokken is, wij meteen denken dat alle Marokkanen en Turken slecht zijn.

Waarschijnlijk is jouw vriend dat natuurlijk niet.
Maar misschien is jouw moeder daar wel bang voor.
Daarom zou ik ook idd een gesprek met je ouders doen. Praat er met je ouders over en maak duidelijk dat je vriend een schat van een mens is, en hopelijk vertrouwt je moeder erop dat jullie een super stel zijn!

Echt super bedankt allemaal!

Ik ga inderdaad nog een keer goed met mijn moeder praten.
Hopelijk gaat het dan wat beter.

Als er nog meer tips zijn ALTIJD WELKOM !

Owkee , Moeilijk :S! Ik zou nog even wachten ;S Mijn achternicht had hetzelfde … Ze is dus moslim geworden en voor het altaar in de steek gelaten :S niet zo geweldig leuk dus … Ik zeg nix over je vriend maar wachten kan je altijd :stuck_out_tongue: Als je zegt dat je nog wil wachten moet hij dat begrijpen en je moeder moet dat ook begrijpen :stuck_out_tongue:

Ik denk dat je moeder het er gewoon moeilijk mee heeft dat je zoveel voor hem over hebt, dat je zelfs moslim voor hem wilt worden. Wat ik ook begrijp.

Ja inderdaad, ik heb zelf ook een neef en een achterneef die ook moslim zijn geworden. Ik heb daarover nog nooit een klacht gehoord…
ik krijg nu ook Marokkaanse les van mijn vriend en ik vind het super leuk om er een andere taal bij te leren. Maar waarschijnlijk zal mijn moeder dit ook verkeerd opvatten.

Je kan nog altijd bij je vader terecht.
En je moet moslim worden als je het echt wilt niet omdat je vriendje het zegt.
Want je moet je zelf nog goed in je vel voelen.
Want van het geloof mag hij met een vrouw trouwen met een andere godsdienst dus dat is ook geen probleem.
Voor de rest veel geluk en succes; jullie worden vast heel gelukkig samen :slightly_smiling_face:

Hoezo moet jij moslim worden? Zoals xFutureDreams al zegt; hij hoeft niet persé met een moslima te trouwen [of het moet persé van z’n ouders moeten].
Moslim worden omdat het van je vriendje moet, terwijl je zelf niks voor het geloof voelt vind ik gewoon niet kunnen.
Verder moet je moeder zich niet zo aanstellen, het is jouw leven.

Ik denk ook dat je moeder het daar het moeilijkst mee heeft. Ik zou het eerlijk gezegd ook niet leuk vinden. Ik zou best met een moslim kunnen samenleven, maar ik vind niet dat hij van mij zou moeten verwachten om me te bekeren. Als je het doet, doe je het waarschijnlijk ook voornamelijk voor hem en dat vind ik geen goede reden.

Enfin, over dat punt zou ik toch nog eens goed nadenken. Met je te bekeren vervreemd je je van je familie (twee totaal verschillende culturen) en ik kan goed begrijpen dat je moeder daar iets op tegen heeft.

Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen :grinning:

Ik snap ook niet waarom jij moslima moet worden. Hij houdt nu toch ook van je terwijl je het niet bent?

daar heb je idd een punt, maar in de islam is het zo dat als een moslim trouwt met een niet-moslima, dat ze dan moet bekeren. Bijv. als ze kinderen krijgen, kunnen ze het kind niet 2 geloven gaan geven (islam en christen) ofzo. Naja ik weet het ook niet, maar ik vind dat je moet wachten, want het is wel een heel grote stap en als je besluit moslima te worden moet je het vooral voor jezelf doen en zeker niet voor je vriend…