Niet geïnteresseerd

Mijn vriend en ik zijn ruim een half jaar samen.

Vandaag: Mijn vriend en ik hebben wel wat geappt, maar alleen maar over hem. Hij appte goedemorgen en zei daarbij een vervelende bevinding van zijn ochtend, waarop ik antwoordde. De rest van de dag hebben we hooguit even gepraat over iets uit zijn leven op dat moment. Verder… Hij heeft geen idee hoe mijn dag was, hoe ik me voel, wat ik gedaan heb, hij heeft letterlijk geen enkele interesse in mij(n leven) getoond. (ik heb overigens niet verteld over hoe mijn dag vandaag eruit zou gaan zien, sterker nog: ik heb níks over mezelf gezegd vandaag.)

En zo gaat het helaas niet alleen vandaag: steeds vaker gebeurt dit.
Het maakt me heel onzeker en een tijd geleden heb ik dit ook met hem gedeeld. Toen ging het een tijdje beter maar nu is zijn interesse weer (en nog meer) afgezwakt. Ik wil wel weer met hem hierover praten, maar dan gaat hij interesse tonen omdat ik dat graag wil, en niet omdat hij echt geinteresseerd is. Daarom heb ik er liever niets over gezegd

Ik hoor graag jullie mening

Gewoon het nog een keer aankaarten. Ook aangeven dat je dit al eens hebt aangegeven, dat het toen een tijd goed ging en het nu weer minder gaat.

Zoals ik het lees begint hij uit zichzelf over zijn dag te praten. Misschien verwacht hij dat jij dit ook doet, zonder aanmoediging? Ik zou niet proberen om bewust niet te praten over wat je doet, maar juist om zelf te beginnen over wat jij meemaakt.

Ik zou juist zelf over je dag beginnen en kijken of hij dan een paar vragen stelt. Ik vraag zelf ook niet zo vaak aan mijn vriend hoe zijn dag was, en over mijn eigen dag begin ik meestal zelf als ik wat te vertellen heb. Het is niet dat het me niet interesseert, maar ik denk dat als hij iets bijzonders te vertellen heeft, dat hij het dan zelf wel zou zeggen. Misschien is je vriend ook een beetje zo ?