niet echt sociaal

Hey ( het kan zijn dat ik het niet goed uitleg)
k heb niet echt een probleem ofzo
Maar ik heb een beetje hulp nodig
ik ben niet erg sociaal niet op internet en ook niet in het echt
ik ben best verlegen ( ik moest bijna naar een plek waar ik vrienden MOEST maken)
maar dat gebeurde niet
nu wil ik spontaan overkomen bij anderen en
ik wil sociaal zijn dus veel mensen kennen maar
als ik bij (veel) mensen sta klap ik ineens dicht
ik durf dan ook geen woord uit te brengen
Ik zit in een klas met 33 kinderen , ik zit op een sport, en ik ga best vaak naar buiten
eigelijk wil ik niet sociaal zijn maar spontaan
en veel vrienden hebben :slightly_smiling_face: ik heb wel vrienden en ze zijn er ook wel voor mij maar ik wil er ook wel een paar bij heeft iemand hier ervaring mee? of tips

liefs x

oke bedankt ! :flushed:

En het gaat met de jaren steeds beter, ik was ook heeeel verlegen, maar ben daar wel in gegroeid. Ik ben nog steeds niet waar ik wil zijn, maar het gaat met stapjes :slightly_smiling_face:. En liever 4 hele goede vrienden waar je echt op kan leunen en die er altijd voor je zijn, dan 20 die allemaal weglopen wanneer het moeilijk wordt.

Ik ga akkoord met de reacties hierboven. Als je toch wat spontaner/socialer wil zijn, moet je gewoon je ‘angst’ even opzij zetten en spontaan met wat mensen beginnen praten. Hier hoeft niet per se een vriendschap uit te groeien, maar dan leer je die mensen toch al wat kennen en ben je dus al wat socialer bezig :slightly_smiling_face:

Nou hier spreek je jezelf wel behoorlijk tegen, kreeg voor nog geen 2 uur terug een vriendschaps verzoek van jou.

Heb het verzoek geaccepteerd. :flushed: