Niet durven slapen

Ik heb een enorme angst voor overgeven (emetofobie). Deze angst speelde zich eerst alleen smiddags af. Maar nu heb ik in een week drie keer meegemaakt dat ik moest overgeven vlak voor het slapengaan en ik durf nu eigenlijk gewoon niet meer te slapen. Gisteravond voelde ik me eerst wel rustig maar toen ging ik opeens helemaal trillen en voelde ik me zo raar en moest ik dus overgeven. Ik ga wel binnenkort naar n psycholoog maar ik weet nu echt niet wat ik moet doen. Een emmer naast m’n bed ga ik sowieso al doen maar dit laat niet weg dat ik enorm gespannen en angstig ben.

Misschien is Valeriaan een optie? Heb je vanavond niks meer aan maar je kan het bij de drogist halen, je word er wat relaxeder en slaperig van.

Dank je wel :slightly_smiling_face:

Ik denk dat doordat je zo bang bent om over te geven, je juist gaat over geven (tenminste zo werkt het bij mij). Misschien kun je jezelf afleiden, zodat je niet denkt aan je angst?

Dan moet je voor het slapen gaan een glas cola drinken. DOE ER EERST 3 TOT 4 FLINKE THEELEPELS SUIKER IN VOOR DAT JE HEM GAAT OPDRINKEN EN LAAT HEM 5 TOT 10 MINUTEN STAAN want dan gaat de prik eruit! Prik is namelijk niet goed voor je maag en kan het nog erger maken, dus vandaar de suiker in de cola toevoegen. Cola zonder prik zorgt er voor dat het overgeven stopt.

Ook kan yoghurt eten voordat je gaat slapen ook heel goed zijn. Het hersteld je maag-darm flora en het is een natuurlijke maagbeschermer. Het kalmeert je maag en je darm.

Ook zou wat gember eten voor het slapen gaan ook goed zijn want het helpt tegen maag en darm problemen en neemt de pijn weg. Van gember kun je overigens wel honger van krijgen want het is ook een middeltje dat de honger opwekt.

Als je een vitamine D3 pilletje gaat slikken dan neemt je angst af. Een tekort aan vitamine D3 zorgt er namelijk voor dat je angst/paniek aanvallen krijgt en fobieën krijgt. Als je een vitamine D3 pilletje slikt wordt dit minder.

Veel succes!

Ik heb de angst om over te geven ook heel erg. Als ik al misselijk ben, wordt de angst al groter! Ik gebruik heel af en toe oxazepam, maar dat heb ik gekregen van de huisarts. Helpt wel heel goed om weer rustig te worden.
Als je er heel erg mee bezig bent, komt het steeds vaker en vaker voor. Ik kan wel zeggen dat je je er voor af moet sluiten, maar dat is zó ontzettend moeilijk!

Ik wens je heel veel succes ermee <3

Dit wilde ik ook zeggen ja. Ik ben zelf ook vaak angstig. Valeriaan helpt bij mij.

Cola plus suiker lijkt mij niet slim om voor het slapen te nemen, al is de maagpijn weg, de suiker en caffeïne zullen dan parten gaan spelen in het niet kunnen slapen.

Misschien helpt gemberthee (stukje gember in stukjes snijden, laten trekken met wat honing en eventueel citroen), kan kalmerend werken voor de maag en anders misschien valeriaan of een kruidenthee met wat honing om te kalmeren? Ik weet dat vroeger anijsmelk ook aangeraden werd om te kalmeren, maar aan de andere kant kan zuivel ook juist irriterend werken.