Niet drinken tijdens carnaval

Heeii!
Carnaval komt er weer aan, alleen ik heb besloten niet te drinken. Ik heb er gewoonweg geen behoefte aan. Maar nu hebben we met de groep waar ik mee wegga afgesproken in te drinken. Alleen ik vind het zo lullig om als enige niet te drinken, en te zeggen; Hee jongens, ik drink niet :flushed:. Ik vind het op een of andere manier zo vervelend maar ik heb geen zin om te drinken. Zijn er meer van jullie die zo’n zelfde situatie hebben? En wat vinden jullie ervan? Dat ik me aanstel of dat ik het zelf moet weten?

Ik drink ook bijna nooit. Ik heb het net zo gezellig zonder drank. Probeer je niet te focussen op het drank gedeelte, maar doe gewoon gezellig :slightly_smiling_face:
Laat je niet overhalen. Je hoeft het ook niet met zoveel woorden te zeggen, gewoon zelf een cola pakken enzo.

Het interesseert mij echt niet wat anderen denken van het feit dat ik niet drink. Als mensen dan irritant gaan doen dat ik ook gewoon een biertje moet drinken dan laat ik dat weten ook. Kortom, je moet drinken voor jezelf, niet voor anderen. Je stelt je dus ook niet aan.

ik vind dat je het zelf moet weten en ik denk ook niet echt dat je groep er moeilijk over gaat doen als je niet drinkt en als ze dat wel doen dan is dat hun probleem lol, tis toch je eigen keuze om niet te drinken?

*enige

Ik snap alleen niet waarom je het zou moeten vertellen. Ga gezellig mee. Als ze vragen waarom je niet drinkt zeg je gewoon ‘gewoon niet zoveel zin in.’
Ik weet niet hoe jouw vrienden zijn, maar die van mij zouden iets hebben van ‘ok’ en gaan verder met het gesprek.

Maak je niet druk om wat zij vinden. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt

Hahhaah dankje, ik heb het veranderd :’). En dankje voor de reacties allemaal! Mijn vrienden zijn denk (hoop) ik niet zo opdringerig op het gebied van drinken. Maar ik wist niet of het zeikerig is, want het is carnaval enzo, lang leven de lol :cold_sweat:

Met een colaatje kun je toch ook lang leve de lol hebben :wink: Ik wel ieder geval hoor!

Die lol moet er ook voor jou zijn toch? Doen waar je zin in hebt, sommige mensen vinden het leuk zichzelf helemaal dronken te zuipen, anderen niet. Daar heb je eigen keuze in, komt vast goed! :slightly_smiling_face:

Moet je toch gewoon lekker zelf weten?

Ik zou niet weten waarom het zeikerig zou moeten zijn omdat je geen zin hebt om alcohol te drinken. Carnaval gaat toch om meer dan alleen alcohol? Ik drink zelf ook nooit tijdens de carnaval; heb het net zo gezellig met mijn glaasje cola en daar gaat het om.

Hoezo is het lullig om als enige niet te drinken? Als jij dat niet wil dan doe je dat niet, punt.

Precies ja, niet een probleem maken waar geen probleem is.

Ik ben de enige van mijn vriendengroepje die nooit drinkt. Als je dat gewoon duidelijk zegt, is dat geen enkel probleem hoor. Is het bij ons in ieder geval nooit.

Ik vind het eigenlijk best vreemd om tijdens carnaval niet te drinken maar als jij het niet wil moet je het gewoon niet doen.