niet concentreren

Hallo allemaal!

Ik kan me de laatste tijd niet goed concentreren op school en haal veel lage cijfers, het komt omdat mijn ouders een moeilijke tijd doorgaan en veel stress met zich meebrengen. Als ik dit tegen mijn moeder zou vertellen, zou ze zeggen dat ik me niet moet aanstellen. Wat moet ik doen? Ik probeer zoveel mogelijk te leren op school, maar het blijft me heel erg bezighouden. Ik zit nu in VWO5 en dat is een belangrijk jaar, waar je zo hoog mogelijke cijfers moet halen.
Wat kan ik het beste doen?
Alvast bedankt!

ik heb een beetje hetzelfde doormaakt als jij, wat ik dan altijd deed is proberen ergens anders te leren… Kun je misschien langer op school blijven om nog een paar uurtjes te leren voor een toets/huiswerk te maken? Vraag anders aan een oom, tante, opa of oma, vriendinnen of goede kennissen of je daar mag komen leren als het thuis niet lukt?
Als dat allemaal niet gaat zou je misschien een bibliotheek in de buurt kunnen opzoeken? Daar kun je ook even een uurtje rustig zitten bijvoorbeeld :slightly_smiling_face:

succes!

En vaak hebben familieleden of vriendinnen wel begrip voor de situatie, en kun je daar misschien gelijk even je verhaal kwijt… lucht misschien ook op.
In t ergste geval kun je misschien met je mentor/decaan over wat oplossingen nadenken?

heey
ik heb dat helaas ook! ik ben gaan praten miet mijn mentor en mijn mentor stuurde mij naar huiswerkbegeleiding en het helpt echt!
en als je iets niet snapt kan je altijd bijles vragen aan je vrienden

Ik heb helaas dat probleem ook en ook thuis problemen, je kunt naar je mentor gaan en je zou dan op school kunnen blijven studeren tot de school sluit, daarnaast kun je nog altijd naar de bieb!

Succes!