Niet boos kunnen worden

Een tijd geleden heb ik iets naars meegemaakt. Hiervoor heb ik hulp gehad en het gaat ook wel goed en ik heb het idee of ik het redelijk verwerkt heb. Wel heb ik soms nare dromen. Ik heb nu sinds 8 maanden een vriend en heb het idee of hij me erg steunt hierin. Het valt hem op dat wanneer we het erover hebben ik het er heel luchtig over heb terwijl het een best ernstige situatie betreft. Ik vertel het bij wijze van spreke alsof ik het heb over school ofzo. Ook ben ik nog nooit boos geworden op de persoon die mij onrecht heeft aangedaan. Volgens mijn vriend is dit iets wat nog niet volledig verwerkt is. Ik kan alleen gewoon echt niet boos worden. Wel in mijn hoofd, maar ook niet erg. Ik ben er verdrietig om geweest, heb me machteloos gevoeld, maar boosheid niet.
Dit klinkt allemaal een beetje warrig en vaag, maar ik hoop dat iemand hier iets mee kan. Want hoe zou die boosheid eruit kunnen komen en is het mogelijk dat dit samen hangt met de gebeurtenis?

Ik heb dit ook, maar het is mijn manier van ‘verwerken’, gewoon luchtig doen en me er in mijn hoofd super boos om maken. Eens in de zoveel tijd word dat teveel en explodeer ik, dan ben ik echt super super super boos, maar dat gebeurd niet vaak. Ik weet niet hoe je die boosheid er uit kunt krijgen…

Als je niet boos bent kan je het er ook niet uitlaten! En dat is ook niet erg, iedereen heeft een andere manier van verwerken en er is geen ‘juiste’ manier. Dat jij niet boos bent op diegene zie ik juist als een teken dat je het wel verwerkt hebt en het achter je aan het laten bent.

Wacht even, voel je je nou wel boos en kan je het er niet uitlaten of ben je gewoon niet boos?