Niet blij met een cadeautje

Ik had daarstraks echt twee leuke boxershorts gekocht voor mijn vriend.

Ik zei in mijn kamer ‘ik heb iets leuks voor u’
Hij vraagt niet eens wat…

Ik geef het aan hem.
Zegt niks, niet of hij het mooi vind.
Geen dank u of kusje, niks…

Hij is juist vertrokken, en neemt ze niet eens mee.
Komt echt over alsof het hem niks kan schelen.
Ik zie hem morgenvroeg, ga hem dit dan ook vragen.

Maar misschien reageren er meer vriendjes zo?
Vorige keer reageerde hij ook zo.
Hij is wel niet gewoon van cadeautjes te krijgen van iemand en misschien ook vindt hij het lastig omdat hij niks aan mij geeft…

Tja, ook al iets het iets kleins zoals boxers vind ik eigenlijk altijd dan je op z’n minst een kleine ‘dankje dat je moeite voor me doet’ kan krijgen. Superenthousiast is niet nodig, maar helemaal vlak is ook niet leuk.

Wauw. Gewoon totaal geen reactie én het niet meenemen. Vind ik heel erg onbeschoft en mag je zeker eat van zeggen. Als hij het biet leuk vindt of ze niet wilt kan hij dat gewoon normaal zeggen

Wat een eikel

Ik kan niet zeggen of hij het leuk vind of niet, ik kan natuurlijk niet in t hoofd van je vriend kijken. Maar ik weet zelf ook nooit hoe te reageren op kado’s van mensen. Tenzij het juist iets is wat ik heel graag wil hebben (of wat gewoon totaal onverwachts komt) zal je van mij ook niet een grote reactie krijgen. Toch, in ieder geval wel een dankjewel, maar misschien was hij juist erg overweldigd ervan en wist hij niet hoe hij moest reageren.

En misschien inderdaad dat ie zich wat schuldig voelt dat hij niks voor jou heeft?

Zou niet meteen ervan uitgaan dat hij het niet waardeert, dat je hem 'n kadootje geeft. Maar vragen hoe het zit is niks mis mee, zorg alleen dat je niet aanvallend overkomt. Want straks wist hij gewoon echt niet hoe te reageren en denkt ie dat je boos op hem bent of zo…