niet blij met duur cadeau

hoi meiden,
Ik ga het proberen zo kort mogelijk op te schrijven
Ik heb een lastige thuissituatie, tot een half jaar geleden was er sprake van huiselijkgeweld… Mijn ouders negeren mij, schelden mij uit en maken mij belachelijk. Ik ben thuis helemaal niet gelukkig door alles wat er gebeurt is mijn therapeut zegt dat ik depressief ben en dat ik daarvoor naar de psygoloog moet. ik slaap niet meer zonder slaappillen en ik ben thuis gewoon contant verdrietig wanneer ik wel zonder slaappillen slaap krijg ik hele nare nachtmerries. Ik doe eigenlijk gewoon het hele huishouden omdat mijn ouders het niet doen, ook de boodschappen betaal ik soms zelf. we hebben verschillende hulpverleners gehad daardoor is het na 4 jaar eindelijk gestopt. Door dat ik die hulpverleners had stond ik sterker daardoor zouden mijn ouders meer naar mij luisteren, tenminste dat was de bedoeling. Mijn ouders spelen tijdens die gesprekken een toneel stukje, ze spelen goede ouders terwijl ze dat helemaal niet zijn. Ze hebben weinig interesse in mij. Ik heb net een koptelefoon van JBL gekregen, waar ik eigenlijk helemaal niet blij mee ben, het voelt gewoon niet goed maar ik denk ook niet dat ik het ga gebruiken omdat ik een koptelefoon gewoon niet fijn vind en ik het helemaal niet nodig heb.
Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet en ik hoop dat jullie mij misschien advies kunnen geven…

Fabiënne

Eh, je kan het weggeven aan iemand die er wel iets mee doet? Of je kan het gewoon houden en er inderdaad iets mee doen. Ik zou er in ieder geval niets van zeggen aangezien het wel gewoon een cadeau is… Plus lijkt het me onnodig om problemen te veroorzaken door erover te beginnen.

ja… ik vind het gewoon zonde…

Normaal gesproken zou ik zeggen dat je dit gewoon moet aangeven, maar ik jou situatie zou ik het voor mezelf houden. Het komt zo over dat als je het zou zeggen dat de bom dan zou barsten.