Niet afvallen maar wel gewoon gezond eten?

Kan iemand een lijstje maken voor mij of mij vertellen wat ik nou op een dag mag eten om niet af te vallen maar wel gewoon gezond te eten? zou ook fijn zijn als iemand voorbeelden heeft…

:couplekiss_man_woman:

Er zijn heel wat afvaltopics waar gezonde eetlijsten in staan. Overigens is het vrij logisch dat je niet teveel zoete en zoute troep moet eten.

Kijk in al die afvaltopics?

Ligt aan je stofwisseling, maar een goede basis is zoiets:

O: 3 boterhammen of cruesli/cornflakes met melk/yoghurt, glas fruitsap, stuk fruit
T: pakje granenkoekjes (evergreen oid), stuk fruit
L: 3 boterhammen
T: fruit, granenkoekjes of iets wat je lekker vindt.
A: vol bord met groente, aardappels/rijst/pasta, stukje vlees + glas melk
T: yoghurt/vla/ander dessert

En dan eventueel uitbreiden afhankelijk van wat je lekker vindt enzo.

@Morumbi: 's ochtends 2 boterhammen kan ook nog, maar 3 mag ook. En 's avonds yoghurt én fruit.

Ligt er ook aan hoeveel trek je hebt en of je wel van yoghurt en fruit houdt natuurlijk :slightly_smiling_face: en je stofwisseling. Topicstarter, wat eet je nu zo op een dag? en val je daarmee af/kom je aan?

Ik eet zoiezo genoeg boterhammen! en drink veel water, maar dat is dan ook het enige wat gezond is! dus verder veel chips, snoep, friet enz. Ik ben verder niet te dik, ben vrij mager zelfs. Ik val niks af en kom niks aan. maar zit toch lekkerder in mijn vel als ik wat gezonder eet…
Dankjewel voor je reactie!

Oke, als ik me zou houden aan die “gezond eet lijstjes” zou ik echt aankomen :")

Waarschijnlijk omdat je dan nu belachelijk weinig eet??

@Hierboven, nee, omdat het eigenlijk nog best wel veel is, ik denk dat augurkenlul dat bedoelt… Heb ik denk ik ook hoor, maar toch ga ik het proberen, om gezond te eten. :slightly_smiling_face:

mag ik meedoen?

nou maar eens kijken of het mij ook gaat lukken!

@youalwayswant: je moet niet meedoen, jij moet aankomen, maar dat weet je zelf ook.