Niet afspreken...

Hoi,
Ik ben een meisje van 13 en heb een probleempje… Ik heb een heel lief vriendje van 15 jaar, maar mijn ouders vinden het niet geweldig, laat ik het zo zeggen. We hebben nu een paar weekjes verkering, en we willen eigenlijk wel een keertje met elkaar afspreken. Nu snap ik dat mijn ouders het niet fijn vinden als ik alleen met hem afspreek, maar als er iemand (we wilden afspreken met z’n vieren) bij is, vinden ze het ook geen fijn idee. Nu snap ik dit allemaal wel, maar leuk vind ik het niet, en hij natuurlijk ook niet.
Wat moet ik doen? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch een keer met hem af kan spreken?

Xx elmo

Waarom snap je het dat je ouders het niet fijn vinden als je afspreekt met je vriendje? :flushed:

en als het echt niet mag, zou ik gewoon zeggen dat ik naar een vriendin ofzo zou gaan lol

Ja, want als haar ouders daar achterkomen heeft ze echt het vertrouwen van haar ouders gewonnen en mag het bij der volgende vriendje wel gewoon.

Maar waarom mag je niet precies afspreken met hem? Omdat hij te oud is voor je volgens hen? Probeer daar achter te komen, stel hem aan hun voor, zodat ze zien dat het een goede jongen is.

dit bovenste inderdaad. En ze willen niet heel erg graag dat hij nu al bij ons thuis komt… Ook al over gehad… Nu lijkt het alsof ik niks mag van mijn ouders, maar het is alleen maar bezorgdheid.

Ik snap wel dat het bezorgdheid is, maar ze moeten dan ook wel moeite doen om hun bezorgdheid weg te nemen door hem dus te ontmoeten. Hij hoeft niet meteen uren te blijven, maar gewoon even langskomen en zich voorstellen is al iets. Dan weten ze wie hij is in ieder geval.

Waarom vinden ze het niet goed?

Ik snap het wel, je bent jong, je ouders zien je gewoon nog als klein meisje. Ze zijn bang misschien dat jullie al beginnen met zoenen, seks en ze straks met een kleinkind zitten (allemaal gedachten die door de hoofden van ouders spoken).

Heb je hem al voorgesteld aan je ouders? Misschien kun je voorstellen dat hij eens langs komt om met jullie samen te eten, dan kunnen je ouders hem leren kennen. Misschien mag hij dan af en toe vaker langskomen als je ouders er zijn? Dat is al een begin toch. Als ze dan zien dat het een goede jongen is, misschien mogen jullie dan wel eens met z’n tweetjes afspreken.

Precies dit ja… Al ben ik voor seks nog veel te jong, vind ik zelf.
En ja, misschien toch maar eens voorstellen dan. Maar hij is echt precies het tegenovergestelde van mij, dus dat zijn mijn ouders sws niet gewend, haha. Toch maar eens voorstellen dan

als het echt niet mag zeg dan dat je naar een vriendin toe gaat tegen je ouders en dan ga je naar je vriendje toe. :flushed:

liever niet… Dan hebben ze al helemaal geen vertrouwen meer in me :hammer:

Inderdaad, stel hem voor aan je ouders. Ik zou het juist fijn vinden als mijn dochter later haar vriendje gewoon meeneemt. Zo weten je ouders dat je geen gekke dingen doet als je weg bent.
En inderdaad gewoon eerlijk zijn tegen je ouders.