Niet aan relatie toe

Ik heb een probleempje. Sinds een tijdje spreek ik vaak met een jongen af. Dat is heel gezellig, vaak zelfs romantisch. Hij geeft aan mij heel leuk te vinden. (Niet alleen met woorden, maar ook met daden.)
Hij zegt alleen nog niet toe te zijn aan een relatie. Hij komt net een relatie van twee jaar waarin zijn vriendin van heel lief naar een jaloerse bitch veranderde waarvan hij niets meer mocht. (Als hij met vrienden afsprak ging ze hem bijvoorbeeld hysterisch huilend opbellen.) Ze kon er eigenlijk niets aan doen. Ze heeft namelijk borderline maar wilde niet naar een psycholoog. Ze overspoelde hem zeg maar met haar problemen en depressiviteit. Hij durfde nooit nee te zeggen, daarom is het een lange tijd zo doorgegaan tot dat hij er echt bijna aan onderdoor ging.

Nu heeft hij zichzelf voorgenomen geen relatie meer te beginnen tot hij klaar is met studeren. Daar is hij weer op terug gekomen, maar hij vind nu nog steeds te vroeg. (Hij vindt dat hij zelf ook nog moet werken aan het nee kunnen zeggen en hij is bang dat er weer het zelfde zal gebeuren.)

Ik vind dit natuurlijk heel erg jammer, maar heb er ook wel weer begrip voor. Zal ik op hem ‘wachten’ en nog wel met hem af blijven spreken? (Niet dat ik mijn leven voor hem stop zet, als ik iemand leukers tegen kom so be it, maar dat kan ik me nu niet echt voorstellen.) Of zal ik er maar mee ophouden en gewoon vrienden worden/hem niet meer zien?

Ik hoop dat iemand me kan helpen of mijn verhaal misschien herkent. :slightly_smiling_face:

Ik zou er gewoon mee doorgaan. Logisch dat hij niet gelijk een relatie wil, maar ondertussen kan je het toch wel leuk hebben zonder een officiële relatie?

Ga gewoon door zoals je nu bezig bent, maar niet overhaasten. Als hij zegt dat hij iets niet wil of zo, gewoon stoppen. Dan doe je verder niks fout.

Soms ben ik wat naïef, vandaar dit topic. Maar hij komt wel echt over alsof hij me echt heel leuk vindt. Hij zegt ook altijd: Als ik een relatie wil is het met jou en met niemand anders.

ik heb dit ooooook! een suuuuper leuke jongen uit mijn vriendengroep komt net uit een relatie van 15 maand. en geeft aan dat hij mij erg leuk vind, we spreken vaak af samen. en hij wilt ook niet te overhaast zijn. en dat snap ik, ik wil hem de tijd geven.
maar daarnaast is zijn ex een van de meiden uit mijn vriendengroep :S en ik weet niet hoe zij er op gaat reageren. of ze zal het niet erg vinden, of ze zal mij echt nooit meer aankijken en bitchie doen. (wat ik ook begrijp)
maar ik ga gewoon door met waar we mee bezig zijn, gewoon lekker afspreken en gezellig en knus doen ^^ als hij aangeeft verder te willen gaan, doe ik mee. maar ik heb geen haast. en als het nix word, dan niet, we blijven toch wel vrienden. en op dit moment ben ik een van de enigen die hij vertrouwd, hij heeft echt een zwaar leven. heb zitten huilen toen hij het me vertelde. ik wil er ook gewoon voor hem zijn als vrienden. hahaha ik dwaal heel erg af nu xd
maar geef het gewoon de tijd, hij zal waarschijnlijk wel aangeven als hij toe is aan een echte relatie :slightly_smiling_face:

Dit. Al zal ik er zelf wel erg veel moeite mee hebben denk ik.

Ik heb zelf ook een tijdje een relatie gehad zonder het een relatie te noemen, vanwege bindingsangst van mij af. Ging gewoon prima, je kan gewoon bezig zijn als in een echte relatie maar de druk van dat het geen zwart of wit relatie is zeg maar is er dan niet. En als je dan zo goed samengaat komt het vanzelf wel een keertje dat je echt vriend en vriendin bent.

Hij lijkt me de moeite wel waard! Arme jongen, zeg…