Nieren

Hoi allemaal,
Jullie zeggen altijd bij “medische problemen” dat jullie geen dokters zijn en dat je maar naar de huisarts moet.

Toch stel ik even een vraag die gaat over mijn nieren. Ik heb een héél lichte nierafwijking, echt heel minuscuul, maar ik moet elk jaar toch even naar het ziekenhuis om te checken (bloed en urine wordt dan afgenomen). Ik mag niet heel veel zout en eiwit. Nou heb ik laatst (ik heb totaal geen zin in stomme reacties hou dat alsjeblieft voor je) enorm veel gedronken voor de eerste keer van m’n leven. Te veel. 2 dagen later heb ik heel soms wat prikjes in m’n zij en wat gevoeligheid met ademen precies waar
M’n nieren zitten (of een heel klein beetje lager) en ook net onder m’n ribben. Het is niet erg ofz, maar ik maak me toch een beetje zorgen? Moet ik naar de dokter of niet?

Als je je zorgen maakt, altijd naar de dokter gaan.

Aangezien jij een jaarlijkse check up nodig heb, zou ik je aanraden om misschien toch te gaan. Dan weet je ook meteen of er iets is of niet.

Ja, ga naar je dokter.

Is er dan kan kans op directe schadelijke dingen dan? Gwn een vraagje :see_no_evil:

Je nieren zijn de filters van je lichaam, of er iets aan de hand is meteen kunnen wij niet bepalen maar een dokter wel. Aangezien je toch nog jaarlijks op controle moet, zou ik het risico niet lopen.

Ik denk eigenlijk dat het wel meevalt, als je er echt maar een paar dagen last van hebt en het daarna over is en als je er niet zo veel last van hebt. Als het aanhoudt of het doet echt veel pijn zou ik wel naar de dokter gaan. (en niet te vaak achter elkaar veel drinken).

Maar sws, als je het niet vertrouwt is het toch ook fijner voor jezelf om langs de dokter te gaan en zekerheid te hebben, ook al is er misschien niks aan de hand.

Denk je dat het ernstig is?

Nogmaals, ga naar je dokter als je je zorgen maakt.
Verder kunnen wij dit vanaf hier gewoon echt niet bepalen, maar hoort dit wel thuis in het medische vragen topic.