Nierbekkenontsteking?

Ik denk dat ik een nierbekkenontsteking heb. Aangezien ik een blaasontsteking heb, verschrikkelijke pijn in mijn rug, af en toe een beetje bloed plas en nu ook misselijk ben. Nou heb ik vanmorgen mijn plas bij de dokter afgegeven, de assistente had ernaar gekeken maar dacht dat er niet veel aan de hand was. Dus ik kreeg alleen voor 5 dagen antibiotica voor mijn blaasontsteking. Een kweekje maken om te kijken voor nierbekkenontsteking had volgens haar geen zin omdat het bijna weekend was.
Maar heeft iemand hier ervaring mee, zal ik maandag gewoon opnieuw naar de dokter gaan? En krijg je meer antibiotica voor een nierbekkenontsteking dan voor een blaasontsteking (lijkt me wel maargoed). En hoelang duurt het voordat je hier weer bovenop komt, ik kan namelijk gewoon echt niet ziek worden nu!

goed in de gaten houden hoor!
heb iets soortgelijks meegemaakt, blaasontsteking te lang mee rond gelopen
toen begon ik bloed te plassen. kreeg een kuur voor 7 dagen en toen ‘leek’ het over.
2 weken later alsnog nierbek ontsteking, ik dacht dat ik dood ging van de pijn!!
toen alsnog 10 dagen kuur, en ik vind altijd, al die antibiotica; liever niet!
sterkte en beterschap

Ik heb zelf een blaasontsteking gehad, maar na 3 dagen van de AB kuur was het echt al stuk verminderd dus bij jou zal er vast wel wat meer aan de hand zijn! Overigens plastte ik ook bloed en had ook erge rugpijn van de blaasontsteking. Om maandag nog een extra keer terug te gaan naar de dokter kan vast geen kwaad, verder heb ik geen ervaring met een nierbekkenontsteking, sorry…

Mijn buurmeisje heeft het gehad en die was eerst gewoon ziek en had hele erge buikpijn. Ze is toen naar het ziekenhuis geweest en na die tijd was ze ook misselijk. Ze moest zo hard huilen van de pijn! Ze kon ook niet goed meer lopen en moest echt getild worden. Ik geloof dat ze er medicijnen of antibiotica voor had gekregen. Het duurt geloof ik wel een week of langer voor dat je weer beter bent. Ik zou gewoon nog een x naar de dokter gaan.

Beterschap en succes!

Ik heb het 3 jaar geleden gehad.
Had totaal geen last van symptomen van een blaasontsteking.
Ik kreeg opeens een lichte pijn in mijn zij die een paar dagen aanhield… na ongeveer een week kon ik niet meer recht lopen en een paar dagen erna heeft mijn vader me met 50 km/h naar het ziekenhuis moeten rijden omdat elke hobbel pijn deed.
Daar aangekomen moest ik plassen en bleek mijn plas echt donker bruin te zijn.
Het gekke was dat mijn moeder het ook net op dat moment had en die heeft zelfs een dag loppen klappertanden van de koorts.