Niemand weet het..

Heey…
Mijn ouders zijn gescheiden/ bezig met de scheiding sinds december 2011
Maar er zijn nog maar een paar mensen in mijn klas/ vrienden kring die het weten. Echt, maar 3 uit mijn klas, en nog 5 anderen.
Ik weet ook dat ik het eigenlijk moet vertellen enzo, maar ik durf niet ;$ en ik weet ook niet hoe ik erover moet beginnen… mijn vriendin heeft precies hetzelfde…

Iemand tips ofzo?

xxxx

Je hoeft het niet te vertellen hé. Ik zou het persoonlijk enkel tegen een paar ‘dichte’ vriendinnen vertellen. Dat is niet zoiets dat je voor de klas moet verkondigen ofzo. Het is iets persoonlijks binnen jouw gezin, je moet zelf kiezen tegen wie je het wil vertellen. Je bent tegenover niemand verplicht om het te vertellen!

Je bent helemaal niet verplicht iets te vertellen. Ik zou het alleen tegen de mensen vertellen aan wie jij het graag kwijt wilt/met wie je er over wilt praten. Andere mensen hebben toch niet zo veel te maken met jouw (privé)leven?

Sterkte trouwens nog, kan me voorstellen dat het soms nog moeilijk is.

Ik heb het nooit veel mensen verteld, er zijn maar 3 of 4 goede vrienden van me die het weten, waarvan er 1 bij me in de klas zit. Niet iedereen hoeft het te weten hoor, je ‘moet’ helemaal niks vertellen. Erover liegen is iets anders, maar je hoeft het niet te vertellen, en anders zal er wel een gepast moment voor komen.

Mijn ouders zijn ook gescheiden, toen ik ong 14 was. Ik zag het nut er niet van in om dit openlijk aan iedereen te vertellen. Mijn vrienden weten het, en als ik met iemand in gesprek ben en het gaat over ouders ofzo dan vertel ik het ook gewoon. Waarom zou iedereen het moeten weten?

Zulke dingen vertel je toch gewoon alleen aan je vrienden?

okee dank jullie wel!!
dat is idd wel waar…

Dat

Wat de andere zeggen. Je hoeft het niet te vertellen. Vraagt iemand er naar dan kun je het gerust vertellen, maar het is niet zo dat je de boodschap verplicht aan iedereen die je kent over moet brengen.

Vind je het belangrijk dan dat iedereen het weet? Ik bedoel bij mij wisten sommige van mijn vrienden het pas nadat ik jaren bij ze in de klas had gezeten. Eigenlijk vond ik dat alleen maar fijn, ik bedoel je bent niet verplicht het te vertellen.

Als jij het niet fijn vind dat iedereen het weet hoef je ook niks te zeggen.
En als je het wel prettig vind dan vertel je het gewoon.

Zelf zou ik het alleen prettig vinden als goede vrienden het weten.

je hoeft toch niet in de klas te zeggen; zo, ik moet effe wat vertellen, mijn ouders gaan scheiden.
gewoon tegen je vriendinnen en als het toevallig een keer zo uitkomt (boeken vergeten omdat die nog bij pa lagen ofzo) dan vermeld je dat gewoon.
ik vind zoiets niet geheim, maar ook niet iets wat je meteen aan iedereen vertelt.

ja boeie

Dit ja.

Ik heb er in principe geen moeite mee, tenminste, het beïnvloedt me schoolprestaties niet ofzo…
De juf van mijn zusje heeft het idd ook verteld in haar klas…

Ik vind niet dat je dat de klas moet vertellen, natuurlijk kun je het je leraren wel vertellen, en je beste vrienden voor als het inderdaad je gedrag/schoolprestaties beïnvloedt zoals eerder genoemd. Maar de rest heeft er toch vrij weinig mee te maken, tenzij je echt met de hele klas close bent…