Niemand thuis uit willen nodigen

Ik zit met nogal een raar probleem. Mijn school ligt erg ver van mijn woonplaats af, en op school ben ik, vind ik zelf, sociaal en heb ik veel vriendinnen en vrienden. Ook heb ik sinds kort een vriendje. Probleem is, dat ik op een of andere manier het idee dat mensen van m’n school bij mij thuis komen heel vervelend vind. M’n huis is mijn ‘veilige haven’, even weg van school, en voor mijn gevoel wordt er een soort grens doorbroken als er iemand van ‘buiten’ bij mij komt. Ook vind ik het vervelend omdat ik dan degene ben die de ander moet ‘vermaken’, om het maar even stom te zeggen. Nu heb ik wel mijn vriendje bij mij thuis uitgenodigd voor binnenkort… Hoe moet dit nu? Hoe doorbreek ik dit stomme gevoel? What to do?

Ik heb een beetje hetzelfde. Ik heb er een hekel aan als er mensen hierheen willen komen. Ook al is het voor gezelligheid. Ik vind het vervelend omdat ze dan aan mijn spullen zitten en mijn rommel zien en zo… 'k Weet niet, ik hou er gewoon niet van. Bij andere mensen over de vloer vind ik prima!

Maar misschien moet je het gewoon eens proberen? Je hoeft natuurlijk niet een eeuwigheid te blijven, desnoods met een smoesje dat je supererge buikpijn hebt of zo. (:

Heb je al veel vriendinnen bij je thuis gehad? Ik denk dat het het best is om net mensen uit te nodigen, zodat je er een beetje over geraakt.

Ik neem aan dat als je een vriend hebt, je die ook als iemand beschouwt waar je je thuis bij kan voelen. Dus wat is het probleem als hij bij jou thuis komt? Het is toch juist fijn dat je iemand mee naar huis waarmee je na school lekker tegenaan kan hangen en nog een beetje na kan praten over school?

En over je vrienden, als het goeie vrienden zijn heb je toch niet het gevoel dat je iets moet verzinnen om ze bezig te houden. Gewoon gezellig in de huiskamer zitten en kletsen is toch gezellig, en de rest komt vanzelf wel.

Ik kan er niet tegen dat mensen iets met hun handen eten (bv chips) en dan spullen van mij zitten aanraken, dat vind ik vies. Niet als het droge koekjes zijn ofzo, maar iets waar je handen vettig van worden.

Ik heb het ook ik heb vooral dat ik het haat als mensen bij mij slapen omdat ze dan rommel maken enzo en veel plek in beslag nemen. Ik zou het gewoon doen en denk dat je het bij je vriendje minder erg hebt dan met je vriendinnen. Zorg ervoor dat je gewoon een leuke film hebt ofzo waardoor de tijd sneller gaat en zeg dat je bijv vroeg moet slapen omdat je de volgende dag moet leren ofzo?

Ik heb wel vroeger vriendinnen van m’n basisschool thuis gehad, maar nog nooit mensen van m’n middelbare school. Ik ben al heel vaak bij m’n vriendje thuis geweest omdat ik dat geen probleem vind, maar dat vind ik ook wat vervelend voor hem en dus komt hij nu naar mij toe… Ik ben benieuwd hoe het gaat. Hoe doe ik dat ook qua ouders enzo? Die zijn dan gewoon thuis

Ik herken het wel hoor! Ik heb hetzelfde alleen dan wel bij bepaalde mensen a.
Ik heb er ook een hekel aan om mensen te moeten ‘vermaken’ maar bij sommige mensen weet ik gewoon dat dat niet nodig is dus die vraag ik wel, haha (’:

Dat heb ik PRECIES hetzelfde! Dan ga ik als ze weg zijn alles schoonmaken enzo haha, echt apart eigenlijk

Wat ik bijvoorbeeld moeilijk vind ik dat mensen dan al mijn persoonlijke spullen kunnen zien, en dan ben ik bang dat ze iets zeggen over iets, of me onbewust zullen kwetsen… Echt raar eigenlijk, denk dat het komt door bepaalde meisjes uit m’n verleden die zich zogenaamde vriendinnen noemden maar dat eigenlijk niet waren…

Ik zou eigenlijk eerder iemand niet bij me uitnodigen omdat ik dit huis nou eenmaal niet mooi vind en het is ook slecht onderhouden (zo klink ik heel ontevreden ja, maar mijn moeder doet echt niet veel aan het huishouden en dit is echt een klein huis nu).

Maar misschien kan je idd jezelf eraan laten wennen door vriendinnen mee te nemen? Ik snap het aan de ene kant wel, het is toch een beetje een inbreuk op je privacy. Daarom heb ik ook echt een hekel aan bouwvakkers in je eigen huis.

^Inderdaad! (dat dikgedrukte)

Best wel grappig dat jij dat ook hebt :3 Ik sterf echt een beetje vanbinnen als ik het zie gebeuren, en dan probeer ik het onopvallend schoon te maken soms :stuck_out_tongue: En mijn vriendje weet al hoe ik daarin ben, dus wast altijd netjes zijn handen :slightly_smiling_face:

Hmm… Ik vind 't juist leuk dat mensen bij me komen, ik denk altijd dan; meer zielen, meer vreugd. Je moet het denk ik gewoon proberen en goede vriendinnen uitnodigen ofzo

Hm dit heb ik ook een beetje maar dan toch op een andere manier denk ik. Ik nodig niet graag mensen bij mij thuis uit omdat ik het hier nogal saai vind, bij anderen thuis vind ik het altijd leuker.

Dat vind ik zelf ook, hou er ook niet van als een vriendin spontaan voor de deur staat. Het is aardig bedoelt maar hou er niet van dan zitten ze maar en dan moet jij ze idd een soort van vermaken. Maar als ik bij iemand anders ben voel ik me wel snel thuis, maar dan nog eet en slaap ik ook het liefst thuis :slightly_smiling_face:

Dat ken ik.

^ Ik ook… Ons huis is ook echt klein. En m’n moeder richt het nou ook niet echt bepaald modern in… We hebben niet eens een bank :’)

Oh dat heb ik ook, maar vooral omdat m’n ouders er dan ook bij zitten enzo… ja ik weet niet, vind dat niet fijn :stuck_out_tongue: En ik weet ook nooit wat te doen ofzo!

vind ik ook niet fijn.