Niemand steunt me :(

Hola dames. Ik draag sinds kort een hoofddoek, maar mijn moeder steunt me echt niet. Ze draagt er zelf geen, en ze vind dat ik hem af moet doen. Dat zegt ze natuurlijk niet direct, maar ze zegt dat het me niet staat enzo. En ze maakt er flauwe opmerkingen over. Ik word er erg onzeker van ik weet ook niet waarom. Ik schaam me als ik naast haar loop op straat, en over hoe mensen hierop reageren. Wat kan ik hieraan doen ik ben erg onzeker geworden over hoe mensen over me denken! Ik vind het eigenlijk toch wel knap van mezelf dat ik uberhaupt een hoofddoek draag :frowning_face:

Ik vind het stoer van je hoor.
Negeer je moeder, wat ontzettend kinderachtig van haar om zo te reageren puur omdat zij de keuze heeft gemaakt dit niet te doen.
Misschien voelt ze zich opgelaten door het feit dat er vaak in Nederland wel apart word gedaan tegenover vrouwen die een hoofd dragen (vind ik persoonlijk).
Maar aan de andere kant moet ze gewoon respect hebben voor jou keuze. Ik vind het tof van je ondanks dat ik zelf niet geloof, blijf vooral je hoofddoek dragen.

Misschien moet ze er ook gewoon aan wennen en is het een kwestie van tijd totdat ze weer normaal gaat doen :slightly_smiling_face:

Inderdaad, dat denk ik ook. Aangezien zij er zelf geen een draagt en het dus voor haar ook ineens heel anders is als haar dochter besluit er wel een te dragen.

Mag ik vragen waarom jij hebt besloten wel een hoofddoek te dragen, en je moeder niet?
En misschien is ze wel bezorgd. Helaas worden meisjes met hoofddoek vaak toch anders behandeld, en wil ze je daarvoor sparen? Ze pakt het dan alleen erg onhandig aan, maar het zou kunnen…

wees trots op jezelf dat je wel een hoofddoek draagt
ze moet alleen wennen aan het idee

het duurt even maar ik denk dat ze er wel aan went hoor. het is voor haar ook een hele andere situatie op dit moment. ik vind het heel tof van je!

Dat het van je moeder komt kan ik begrijpen dat het niet leuk is.
Nooit onzeker worden over de besluiten die je neemt. Als je een doel hebt Ga er gewoon voor of het nou voor God is of iets anders. Je zult zien dat je mamma uiteindelijk bij draait en trots is op haar dochter die gewoon een hoofddoek draagt met trots. Wat zij misschien niet durft of een andere mening erover heeft. Wat de reden ook mag zijn. Je moeder is ook maar een mens.

Ik snap best dat je moeder het niet leuk vind.
maar als je het echt wilt zou ik er gewoon mee doorgaan, en je moeder draait vanzelf wel bij (:

Draag de hijaab met trots meid! Het is heel knap om deze keuze in deze maatschappij te maken en al helemaal wanneer je moeder je er ook niet in steunt, maar neem haar dit niet kwalijk, dit is het werk van de Shaytan, deze gaat op verschillende manieren te werk, ook via de familie, dit heb ik op een lezing meegekregen http://comments.wordpress…e-6-poorten-van-shaytaan/ Wees standvastig en zoek je steun bij Allah swt. En bedenk Allah swt beproeft zijn dienaren waar hij van houdt, maar je zult hier heel veel hassanath voor krijgen Insha’Allah.

Ik geef les op een moslimschool en een leerling uit groep 6 kwam na het weekend ineens met een hoofddoek.
Ik vroeg haar of het haar keuze was. Ze staat hier helemaal zelf achter en heb daar alleen al respect voor.
Zij was ook bang gepest te worden omdat geen enkel andere leerling een hoofddoek draagt. Ik verzekerde haar dat het niet nodig is, want dit hoort bij haar en haar geloof.
Ze draagt hem nu iedere dag. Dus: go for it!

Go for it. Ik vind het heel stoer van je. Als jij er achter staat zal je moeder het vanzelf ook wel gaan accepteren (:

Raar van je moeder zeg. Maar dat heb je vaker, bv als een meisje zich een beetje ‘zwart’ kleed, heb je ook van die moeders die gelijk denken dat je gothic bent… Ik zou gewoon met haar praten en uitleggen waarom je dit doet.