NHTV afgewezen, andere soortgelijke school?

Lieve meiden,

Ik heb me dus aangemeld voor NHTV Internationaal Hotelmanagement.
Hierbij moet je naar een selectie dag gaan, maar nu blijkt dus dat ik een geringe kans maak om zelfs op die selectiedag te komen omdat ik geen frans of duits heb.
ik ben op dit moment dus op zoek naar andere soortgelijke scholen
waar voor je je ook kan aanmelden voor hotelmanagement.
Hoge hotelschool is niet mogelijk, doordat ik geen frans of duits heb
dus dan had ik TIO in Utrecht nog, alleen dat is particulier
weten jullie misschien nog andere scholen met soortgelijke studie?
liefsx

Hogere hotelschool?
Nee geen idee. UP.

Waarom is dat particulier dan niks als ik vragen mag?
Ik denk dat je dan naar die scholen op een mbo niveau moet kijken, of veel verder weg…?

vakschool wageningen in arnhem of wageningen.

ik doe hier opleiding manager ondernemer Horeca… dit is ook een hotelschool. 4 jarige opleiding MBO niveau 4. maar als je van havo af komt kan je je diploma in 2 jaar halen. heb je toch een diploma waar je heeeeeel veel mee kunt

succes

ik mag wel naar een particulier school, maar is al snel 12500 euro per jaar, omdat ik wel de engelstalige opleiding wil doen.
mijn ouders willen dit wel betalen, maar willen dan eerst dat ik alle andere ‘niet-particuliere’ scholen afweeg
dus ik moet eerst opzoek naar een non-particulier school

Particuliere school krijg je ook geen OV en stufi etc. dus ik zou er wel goed over na denken.

Hotel management zit toch in heel veel steden? Kun je niet bij heel veel scholen selectie doen?

nou alle scholen waar ze hotelmanagement hebben, moet je dus een tweede taal hebben
en die heb ik net en dat is het probleem
dus ik ben opzoek naar een school waar je ook zonder tweede taal wordt toegelaten zoals TIO, alleen dan niet-particulier

Ik denk dat je of een jaar een taal moet volgen of gewoon moet inzien dat het niet kan.

Wat wil je worden dat je dit wil studeren?

Ik wou ook hoge hotelschool doen, waar ik nu trouwens vanaf zie, maaarr anyway. Ik had dus ook geen tweede vreemde taal en ik heb geinformeerd bij Stenden in Leeuwarden hoe het daar zit. Je kunt daar aangenomen met een tweede vreemde taal, als je daar een examen in doet (mondeling, brief en tekst dacht ik). Je zou dus opzich een cursus o.i.d. kunnen doen en dan dat examen gewoon gaan halen, waardoor je toegelaten kan worden C: ook werd er daar niet zo heel veel met Duits/Frans gedaan, ik dacht 1 periode in al die 4 jaren, de opleiding zelf is in het Engels. Wel is het de hele andere kant op als Breda XD Dus ik weet niet of dat wat uitmaakt? Donderdag zijn er daar trouwens meeloopdagen… Dus misschien helpt dit je? Je kunt er altijd even heenmailen, die vrouw was best aardig tegen me :slightly_smiling_face:

Hogere Hotelschool Apeldoorn?