heeft hier iemand weleens een thuisstudie van de NHA gedaan of is ermee bezig of ken je iemand die dat doet? Ik zou graag ervaringen willen horen.
Ik heb vorig jaar het vak Economie op havo niveau gedaan bij de NHA als thuisstudie.
Ik had mijn havo diploma al, maar om naar de hotelschool te kunnen had ik economie nodig dus toen moest ik die nog bij halen.
Mijn ervaring is dat je beter op een ‘normale’ school kan gaan studeren… Bij de NHA (tenminste bij mijn studie) heb je geen deadlines, geen toetsen tussendoor…
Het enige wat je kan doen is huiswerk maken, dat kan je opsturen naar je digitale leraar en een paar dagen later krijg je het nagekeken terug.
Maar geen deadlines een heel jaar lang betekende voor mij dat ik ook niet echt iets ervoor deed. Je moet zegmaar echt zelf de motivatie vinden om eraan te beginnen en voor mij was dat echt moeilijk.
Zo moeilijk dat ik eigenlijk pas 2 weken voor mijn examen begon met leren (hoe erg).
Ik heb het uiteindelijk op wonderbaarlijke wijze nog voor elkaar gekregen om een 6 gemiddeld te staan maar als ik het over kon doen dan ging ik echt dat vak op een school volgen.