Ng zonder natuurkunde handig?

De titel zegt het al:P
Ik moet me nu dus van mijn moeder nu verdiepen in de profielkeuze -.- YOEPIE~!
Ik ben dus niet zo goed in natuurkunde, sta net een 5.5, en wiskunde snap ik wel en kan ik ook wel.
Kan je veel kanten op met dat profiel is het beter om een ander profiel te kiezen?
Ik sta voor scheikunde een 8.7 en voor bio nog niks, maar dat kan ik wel, vorig jaar stond ik een 9;p

Ojaaa, hebben natuurkunde en NLT veel raakvlakken met elkaar?
Ik zit nu trouwens op gymnasium/…

Hoop dat jullie me kunnden helpen; )

Waarom zou dat geen verstandig idee zijn?
Daar is NG juist voor, voor mensen die graag iets willen doen in de richting waar NT ook naar toe gaat, maar dan dingen waar je geen natuurkunde voor nodig hebt.
Ik vind het persoonlijk een beetje een stomme vraag, als men dacht dat dat niet verstandig was, hadden ze geen NG uitgevonden zonder natuurkunde, en als ze dachten dat het onverstandig was om NG zonder natuurkunde te doen, waren ze stom bezig want dan is het in feite hetzelfde als NT op bio na.

Ik had precies hetzelfde, en heb daarom voor NLT gekozen. Ik heb er absoluut geen spijt van, want was toch niet van plan iets te doen waar je natuurkunde voor nodig hebt.

Wat is NLT?

Natuur, leven en technologie. Je hebt op sommige scholen keuze uit aardrijkskunde, natuurkunde en nlt. Het zijn modules die elke periode op een totaal verschillend onderwerp ingaan. De ene keer dus forensisch onderzoek en de andere keer medicijnen. De modules hebben betrekking op vakken als aardrijkskunde, natuurkunde, scheikunde, biologie en wiskunde.

hmm geen idee je kunt dan gewoon gezondheidszorge of scheikundige dingen doen dus waarom zou je het niet doen? NLT is net ietsje anders dan natuurkunde niet zo met formules dacht ik. maar dat heb ik niet gehad/nooit gedaan want heb havo gedaan. N&G/N&T *ja 2 profielen* maar ik denk dat heb wel verstandig is als je toch iets die richting op wilt doen en alleen natuurkunde je slechte vak is is N&G zonder Natuurkunde toch een goeie oplossing lijkt mij.

En daarnaast heb je al die andere vakken ook nog ?

Mijn buurman, die zelf ook op een middelbare school les geeft zei tegen me, dat je heel veel wegen afsloot als je natuurkunde niet koos. Dus daarom vroeg ik het;P. Om even te kijken of dat echt zo was enzo.

Dat ligt puur aan je interesses en aan wat je later wilt doen.
Je hebt lang niet voor alles natuurkunde nodig.

Jaa, dat is mijn slechtste vak, na grieks dan(A). Maar dankjewel!

Ligt aan je profielpakket. Je hebt gewoon alle normale vakken, alleen op de plek waarvoor je natuurkunde kunt kiezen (en aardrijkskunde met profiel NG) kun je dan ook NLT kiezen. Of je de afzonderlijke vakken ook hebt ligt dus aan je pakket.

Het ligt er natuurlijk ook aan wat je leuk vind en wat je wilt. Want bij elke keuze sluit je andere dingen uit.

Heb je al een idee wat je wilt worden, of welke richting?

Op zich lijkt mij dat niet handig aangezien je voor heel veel studie waar je NG of NT voor nodig hebt je ook per se natuurkunde in je pakket moet hebben wil je toegelaten worden :slightly_smiling_face:
Ik heb wel natuurkunde erbij en het lijkt in het begin HEEL moeilijk, maar als je gewoon goed oplet en alles dan sta je makkelijk een voldoende - jaja zelfs ik sta een 8 terwijl ik helemaal niet zo super goed scoor voor scheikunde, wiskunde B en biologie (in de onderbouw namelijk wel)

ik heb ook NG zonder natuurkunde met wiskunde A en NLT

ik ben super blij dat ik geen natuurkunde en wiskunde B heb gekozen, maar geloof me NLT is soms echt zwaar, maar dat verschilt enorm per module… ik heb nu bijvoorbeeld echt een makkelijke baby-module waar je bijna niks voor hoeft te doen,
terwijl de vorige module echt abracadabra was voor (bijna) iedereen

maar IK vind dat het niks met natuurkunde te maken heeft, het is gewoon heeel anders dan dat…

Hier komt weer het stukje, dat ligt aan je interesses.
Als je iets wilt doen waar natuurkunde voor nodig is, kies je dat uiteraard.
Ik heb NG met de verplichte vakken biologie, scheikunde en wiskunde A.
Ik ben absoluut niet van plan om later iets met natuurkunde te gaan doen, dus heb ik dit ook niet nodig.

Ik vind het zelf heel leuk om met mensen te helpen van een ziekte en zo. Een kantoorbaan lijkt me dus echt niks.

Is het trouwens ook handig om economie in het pakket mee te nemen als extra vak?

nee aan economie heb je bijna niks met zo’n profiel

Wat hebben jullie trouwens als extra vak gekozen en waarom?

Ik had wel economie erbij gekozen, want dan houd je toch nog erg veel wegen open voor als je een studie moet kiezen. dan houd je een breed pakket en kun je in feite alle kanten nog op.

Als je het wel al weet kun je natuurlijk ook wat anders kiezen want daar meer bij aansluit.

En ik had geen idee wat ik wou worden dus heb ik echt een zo breed mogelijk profiel gekozen. Economie is altijd handig, ook voor jezelf voor later want je zal het altijd nodig zijn. belasting e.d. dus het is niet zo dat je er nooit wat mee zult doen.

ik heb als extra vak kunst

omdat ik het heeel erg interessant vind, en ik vind het gewoon leuk om je fantasie z’n gang te laten gaan tijdens het schilderen
+ het is echt een chill lesuur in m’n drukke rooster