NG of EM

Hoi!
Ik zit nu in 3VWO en moet binnenkort een profiel kiezen. Ik zou later graag iets in de richting van NG willen doen, maar wiskunde is een enorme ramp voor mij. Ik sta nu een 4,7 en heb vorig jaar ook bijna alleen maar onvoldoendes gehaald. Natuurkunde vind ik ook best lastig, ookal sta ik er wel een 7,5 voor (ik kan mijn cijfer tot nu toe zo hoog houden vanwege het schrijven van verslagen waar ik dan weer wel goed in ben). Natuurkunde is op onze school trouwens ook verplicht in NG. Ik had dus eigenlijk de vraag of er misschien nog meer mensen zijn die zo laag voor wiskunde staan/stonden en NG doen. Zou het te doen voor me zijn, of is EM, wat ik anders opzich wel zou willen doen, maar liever niet, een betere keuze?
X

Ik zou ook rekening houden met wat voor vervolgstudies je leuk lijken en welke vakken je daarvoor moet volgen.

Hmm lastig. Aan je punten te zien zou ik zeggen dat je niet voor NG moet gaan, want natuurkunde wordt lastiger. Maar als dat is wat je wilt doen, dan moet je ervoor gaan. Het zou ontzettend jammer zijn als je later een studie niet kunt doen, omdat je het verkeerde profiel hebt gekozen.

Vraag om advies bij je mentor en de decaan, die kunnen je vast verder helpen!

Bedenk dat je bij EM ook wiskunde A of B moet doen, net als bij NG. Dus daar zou ik je keuze niet op doen aangezien dat redelijk hetzelfde is. Wel wordt natuurkunde in de bovenbouw veel moeilijker. Maar misschien kan je bijles geven? Wij hebben op school ook iets dat kinderen uit hogere jaren je na school een uurtje bijles geven (gratis). Misschien zou zoiets ook voor jou helpen? Ik zou ook nadenken over wat voor studie je wil gaan doen ongeveer. En bedenk dat je bij NG bijna alle studies kan doen (zonder wisB alleen niet de technische studies) en bij EM vallen heel veel natuur/gezondheid studies af. Als je nog vragen hebt kun je met altijd Noten! xoxo