New York!

Hey!

Ik ga volgend jaar in de carnavalvakantie (of krokusvakantie) naar New York! Nu ben ik al vanalles aan het plannen, maar hebben jullie nog tips van dingen die ik zeker moet zien, of winkels die ik zeker moet doen? Graag iets ‘specialere’ dingen, want bijvoorbeeld het Vrijheidsbeeld is iets typisch, en dat gaan we zoiezo al doen!

New York is vrij groot. Naar welke stad ga je? Manhattan?
Of iets breder, New York City?

Naar Manhattan! Alles in New York City mag, maar liefst in Manhattan :slightly_smiling_face:

Ik was eind september 5dagen in NYC, hier wat tips

• Check de NY-variant van Hollywood Boulevard: Fashion walk of fame (meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Garment_District,_Manhattan)
  • Lincoln Center: het fashion in NY
  • Central Park <3
  • de Forever 21 store op Times Square
  • Century 21 nabij ground zero
  • Dunkin Donuts for breakfast
  • neem een meerdagen kaart voor de metro (die snikkend heet is!)
  • NY Public Library & Bryant park
  • Musea: er is een richtprijs, maar je mag zelf kiezen hoeveel inkom je wil betalen
  • http://www.iloveny.com/
  • http://www.nycgo.com/

Have fun!

@ Puppet:
“- Musea: er is een richtprijs, maar je mag zelf kiezen hoeveel inkom je wil betalen”

Huh, hoe kan dat nou?

Dat is het beleid om toch zoveel mogelijk mensen naar de musea te krijgen…
Zo is de ‘Suggested General Admission’ bv 16$ pp. maar hebben wij 2 tickets voor die prijs gekocht. Ze lopen er wel niet echt te koop mee, dus je moet het weten dat je voor minder (zelfs gratis) ook binnen mag/kan.

Wauw, leuk! Ik ben ook naar NY geweest (Ook in manhatten, mijn hotel stond op time square toen die bom er was… dat was eng! Leek net alsof er weer een aanslag kwam, de politie vertelde ons niets, liep maar te schreeuwen en beetje bij beetje werd er meer af gezet… overal huilende mensen enzo… dat vergeet ik nooit meer o.o) en heb echt zoooveel gezien… maar misschien ook omdat we om 9 uur opstonden en pas rond 12 uur gingen slapen haha, maar dat is het waard! Ik zou ook een dagje nemen om gewoon door de stad te wandelen. Zo zie je ook veel, heel erg leuk.
aanraders;
-Central park
-Brooklyn bridge
-Over NY vliegen met een helicopter? als dat binnen je budget valt, het is echt super leuk dus zeker het geld waard!
-Naar staten island
-Naar ground zero, en het museum, echt hartverscheurend
-Op de empire of state gaan, zo mooi uitzicht!
-Naar de forever21
enz… :slightly_smiling_face: veel plezier!

oooooh jaloers!

geweldig New York!
daar wil ik ook ooit eens heen gaan.

Wil ik ook heen! waarschijnlijk ga ik na dat ik van de middelbare school af ben, maar ja, blijven dromen want dat duurt nog dik 5 jaar :stuck_out_tongue:

naar de forever 21 en victoria’s secret
naar soho en greenwich gaan, echt de leukste wijken ooit
central park
en wij deden bijna alles met de taxi, of lopend. taxi’s zijn echt totaal niet duur namelijk, je bent niet veel meer kwijt dan als je met de metro gaat

zeer jaloers , fifth avenue,central park,central perk.

Btw , je kan zo Moleskine boekje kopen daar staat bijvoorbeeld een kaart van new york heel handig. Volgens mij te koop bij de Bijenkorf

In welk hotel zat jij?
Want mijn hotel was ook op times square en ik was er ook met die bom :stuck_out_tongue:. Maar ik vond er niks engs aan haha.

ontopic:
Wij hadden ook nog een rondleiding door Madison Square Garden gedaan, was opzich best wel leuk! En in New York rijden heel veel van zo’n dubbeldekkers rond. wij hadden zo’n tickets dat je 3 dagen onbeperkt met die bussen mocht rijden, en je kreeg kaartjes waarmee je gratis naar musea enzo kon.

bestaat niet?

naar een musical op Broadway gaan is leuk :grinning:

woooww leuk ik wil daar ook ooit wonen<3

Ik ga volgend jaar ook naar new york!
Wij zijn nu ook bezig met een lijstje wat we willen gaan doen daar wat wij tot nu to hebben is;

• Empire State Building
  • Picknikken in Central Park
  • Naar het vrijheidsbeeld
  • 1 dagje alleen shoppen
  • Ground Zero
  • Brooklyn Bridge
  • Op vrijdag avond naar musea gaan, die hebben dan gratis entree…
  • Een musical op Broadway bezoeken, we willen het liefste naar wicked, als je dit wilt doen kun je het beste kaartjes kopen via je reisorganisatie dat is namelijk goedkoper is ons verteld geworden haha.
  • China Town
  • Grand Central Station
  • Greenwich Village
  • New York Public Library
  • Rockefeller Center
  • Staten Islands (en de shopping mall daar werd aangeraden, dit stond op een site en ons leek het super; Als je op je gemak wilt winkelen in een supergroot winkelcentrum ga dan naar the staten island shoppingmall. Rustig met veel mooie winkels onder een dak. In het winkelcentrum is een jaren 50 diner met waanzinnige hamburgers en heerljke friet.
  • St. Patricks Cathedral
  • United Nations Plaza
  • Times Square
  • Wall Street
  • Williamsburg;
    Een wijk in het stadsdeel Brooklyn. De wijk is via de Williamsburg Bridge verbonden met Manhattan (met de buurten East Village en Lower East Side). Williamsburg is zeker de laatste jarenuitgegroeid tot een hippe buurt. In Williamsburg vind je.naast kunstgaleries, ook veel bars en restaurants.

We hebben veel informatie van Sites & het reisbureau, ik zal je de sites geven misschien heb je er wat aan, als je ze nog niet had haha.
http://www.stedentrippers.nl/new_york.htmlcheck ook zeker even de do’s and dont’s heeeel handig!
http://verenigdestaten.info/index.php Staan ook heeel handige dingen op qua gedrag, tips enzo

Hopelijk heb je er wat aan!

Edit; Nu ik het zo zie zijn we egt behoorlijk erge toeristen… Maargoed we gaan niet voor niets naar new york.

Handig! Zal het onthouden voor als ik naar de VS ga:P

ik wil zo graag naar New York! alleen mijn ouders neit ; )

JALOERSS… haha