New York

Hee,

ik wil volgend jaar een paar dagen naar new york met een vriendin. Ik ben der al geweest. Alleen mijn vraag is hoeveel (qua geld) zou ik minstens moeten sparen. We willen graag shoppen en een hotel in de buurt van times square. We gaan misschien hier en daar nog wat bekijken

xx

Dat ligt er helemaal aan hoe lang jullie gaan en wat jullie gaan doen. Neem je een hotel of een hostel (en wil je dan per se in Manhattan zitten, of is een buitenwijk ook prima), ga je elke avond uit eten, wil je uitgebreid shoppen en bijvoorbeeld het Empire State Building op etc. Ik ben er afgelopen oktober vijf dagen geweest en was exclusief vlucht en esta zo’n 1500 euro kwijt, maar dat was wel met supercentraal hotel, musical, verschillende musea en eten. Dus als je een budget hebt kan dat nog wel wat minder zijn.

we gaan uitgebreid shoppen, de buiten wijkjes zijn ook prima en we waren 3/4 dagen van plan

Ik zou de vlucht echt te duur vinden om er ‘maar’ 3/4 dagen te blijven. Dan zou ik liever iets meer betalen en er langer blijven, dan is de prijs/dagen vakantie wat mee rin verhouding.
1500/2000 moet je wel op rekenen denk ik. Het is vast handig om nu eens te zoeken op hoe duur een retourticket is als je vroeg boekt (dus kijk naar tickets over een jaar als dat mogelijk is, in elk geval zo laat mogelijk) en eens kijken hoe duur hotels/hostels zijn.