New York > Niagara Falls

Hi ladies,

Ik vroeg me wat af en vond 't wel leuk om hier te posten haha.
Ik & mn moeder gaan deze zomer naar NY! Voor mij alweer de derde keer, voor haar nog vaker. Het blijft natuuurlijk geweldig, maar, ik zou graaag een 2dagen tripje doen naar de Niagara Falls; niet dat ik graag een dag weg ga uit New York, maar áls je dan al “in de buurt” bent…
Mn moeder is dr al ooit geweest, en wilt het nu sowieso liever niet omdat ze echt het gevoel wilt hebben eventjes in NY te ‘wonen’ hihi. Dat heb ik ook, maar… 2Dagen op 10 van onze hele vakantie, das toch best leukkkk?

Heeft iemand dit gedaan, of bij Niagara Falls geweest? En 1000 Islands? Vertelllllll. Dus: doen of niet doen? Haha.

XX

PS: Niet alleen ‘doen, want het is mooi!’ - dat geloof ik best hahaha. Maar de 8uur die je moet rijden, scheelt wel enorm… Kun je misschien beter 8 uur in Central Park oid rondlopen haha :wink: Daarbij heeft mn moeder een slaapziekte dus is ze erg gauw moe…
Zucht. Maar t lijkt me zo leuk!

klinkt leuk, maar ben zelf nog nooit in amerika geweest dus heb geen idee
up

Wow is het echt 8 uur rijden vanaf New York? :expressionless:
Ben zowel bij de Niagara Falls en 1000 islands geweest, en het is echt vet. Vond zelf de Niagara Falls nog het leukst. Het is zó indrukwekkend, echt iets dat je gezien moet hebben in je leven! c: Het wordt ook leuk (niet onwijs toeristisch) gebracht door de mensen die er werken etc. De 1000 islands zijn ook vet, echt bizar, eilandjes van een paar meter waar een huis op staat :’)
Ik zou het zeker doen! Al helemaal omdat je al vaker in NY bent geweest.

Van 1000 islands herinner ik me weinig, Niagara Falls zijn we vanuit Canada ingekomen (wij hebben New York => Boston => Quebec => Montreal => New York gedaan).

Het doen van de Maid of the Mist is zeker de moeite waard, en wij zijn ook achter de falls geweest zodat je echt achter het vallende water staat. Is erg mooi en indrukwekkend!

Het stadje zelf is ook leuk, een soort Las Vegas van Canada, haha! Allemaal restaurantketens en bezienswaardigheden.

Niet doen, het is niet zo dichtbij dat je denkt van dat kan wel ff op en neer en het is zonde om dan op en neer te reizen. Als je iets van Amerika wilt zien zou ik een road trip maken :wink:

Niagara Falls is echt heel bijzonder om te zien, het is wel ver rijden, maar ja, het is wel het mooiste natuurverschijnsel dat ik ooit heb gezien.

Mij lijkt het dus ook súpermooi dus echt de moeite waard, maar inderdaad: toch best heel erg ver, haha. En dat vind mn moeder sowiesooo niets- laat staan dáárvoor een dag weg uit NY! Haha.
Een road trip wilt ze ook zeker niet; ze wilt NY NY NY - maar ik vind dat je dan ook heusss even naar zoiets kunt gaan, als je de kans krijgt.
Dus… Reacties reacties, wil weten of het egoïstisch is om te doen, wanneer mn moeder er met iets minder zin heen gaat (want als ik t echt zó graag wil, denk ik wel dat we uiteindelijk zullen gaan?).
Wij gaan trouwens dan alleen van de Amerikaanse kant, maar dan nog; toffff lijkt me dat!

&Dankjullieee wel voor de ervaringen en zo! Superleuk om te lezen en ik moet echt even nadenken haha.

10 dagen in NYC is echt heel erg veel, maar het zou wel echt leuk zijn om ook naar de Niagara Falls te gaan!

Ik heb een keer een roadtrip door california gemaakt en ik ben ook in nyc geweest maar toen was ik 10 en hield ik nog niet van winkelen haha maar ik ga ook deze zomer naar nyc en ga echt zoveel winkelen he daar heb ik echt zoveel zin in! :slightly_smiling_face: Veel plezier in nyc!

Ik woon in Canada dus ik ben dr wel is geweest en naar de CN tower.
S’avonds is het het mooist, dan is de waterval helemaal verlicht
zeker doen!

oooooh echt leuk dat je in canada woont! Zit je ook op highschool en is dat hetzelfde als in amerika want daar ga ik volgend jaar een jaartje high school doen (vlakbij LA) ?

@ snooki
Ja ik zit daar op highschool, grade 11. ;p
Het is echt superleuk, hele vriendelijke mensen, word leuk lesgegeven.
Of het hetzelfde is weet ik niet… ik denk dat de school wel hetzelfde is,
alleen ander soort mensen?
Maar ik ben gelijk de eerste dag heel goed opgevangen gelukkig
ik was doodzenuwachtig;p

Jep, heb ik gedaan. Het kan heel goedkoop, ik heb het met gotobus gedaan. Gaat vanuit chinatown en je doet er denk ik 8 uurtjes over om daar te komen. Wij hadden ook nog een overnachting in Toronto, en eentje dan vlak bij de Niagra Falls. Ik vond het leuk, het is echt een aanrader. Je zit trouwens wel bij heel veel chinezen haha, maar goed dat is ook wel weer 'ns grappig. Hotels die erbij zaten waren mooi, tourguide was wel aardig, en je kunt zef een beetje je programma indelen. Je kunt ook nog kijken bij megabus, dan heb je alleen de reis daarheen, moet je zelf slaapplek regelen. Maar nogmaals, doen! Trouwens, weekendje Boston is ook heel leuk om te doen, stel je vind Niagra Falls toch te ver weg. Dat is denk ik iets van 3 uurtjes rijden of zo, héle leuke stad. als ik dat aan het begin van t jaar had geweten was ik misschien wel een tweede keer gegaan aan het einde van m’n semester. Hoop dat ik je genoeg info heb gegeven

trouwens, dat 1000 islands, NIET DOEN! het is godse saai, geen ene reeeeet aan. zonde van mn geld geweest.

echt super leuk zeg! Jaaa ik ben ook al best zenuwachtig maar ik heb alleen maar positieve verhalen gehoord erover!

´s avonds is het idd erg mooi! En ze hebben dan ook weleens vuurwerkshows die erg mooi zijn. CN tower ben ik ook geweest :slightly_smiling_face:.