New challenge: 4 maanden zonder mp3 speler!!

Al sinds ik nog maar in de lager school was hing ik altijd aan mijn mp3 en telkens zeiden mensen dat ik mijn muziek te luid zette en dat dit op latere termijn slecht voor mijn oren zou zijn. Natuurlijk denk je van: “Dat overkomt mij toch niet” Maar toch enkele maanden geleden was ik met mijn beste vriendin en 2 vrienden in de cinema en waren we tijdens de film met elkaar aan het fluisteren en er waren momenten dat ik niet alles even goed verstond van wat mijn vrienden zeiden en dat ik dan moest roepen: “Wat??” Nu heb ik enkele weken geleden op school tijden muzikale opvoeding een reportage gezien over gehoorschade en alsmaar meer denk ik er wel bij na. Wat ik dus nu van plan ben is 4 maanden die mp3 links te laten liggen en gewoon als ik muziek wil luisteren die via youtube of de radio te doen. Nu vroeg ik me af of er misschien mensen van jullie zouden willen meedoen? Je moet maar zien. *But remember éénmaal je gehoorschade hebt opgelopen kan dit niet meer herstelt worden, dus zorg alsjeblieft goed voor je oren.*

http://www.verkeersmaterialen.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/6/2/629.png

No way!

Ik vind het goed dat je het probeert, maar ik heb mijn muziek altijd echt heel zacht staan dus ik ben niet bang voor gehoorschade.

Oke, ik doe al mee(doe nu al zo’n half jaar zonder mijn lieve ipod) Maar ik heb hier waarschijnlijk al last van, alleen 's avonds als ik in bed lig hoor ik het, maar ik heb altijd de angst dat het erger wordt.

Ik vind dit alleen niet de beste oplossing, beter kan je gewoon zachtjes muziek luisteren, wat heel lastig is als je bijvoorbeeld op de fiets moet en je last hebt van auto’s, wind en ander geluid.
En alsjeblieft mensen koop oordoppen voor tijdens het uitgaan, ik wou dat ik het eerder gedaan had.

Vier héle maanden?

Haha succes manz! Ik doe niet mee, dan maar doof.

Wow succes ermee

Haha, thankx, maar ik heb gewoon bang dat het erger wordt en neem nu dat ik in een groep mensen sta en ik versta ze niet en ik vraag dan enkele keren: “Wablief?” Dat ze me dan raar gaan vinden of zo :stuck_out_tongue:

Kun je niet gewoon proberen zachter muziek te luisteren?

Maar dan ga je weer na de 4 maanden muziek luisteren en dan heeft het toch geen nut xd?

Ja indd, gewoon zachter zetten. Je hoeft het echt niet zo hard te zetten zodat iedereen het hoort.

Ik ga het niet eens proberen, ik reis 4/5u per dag, dat word een hel :’)

mensen moeten aan mij altijd alles 3x zeggen voordat ik het hoor. Dus voor mij heft het niet zo heel veel zin meer en zo hard staat mijn muziek nooit.
dus: Suc6!

Nee, maar nu is het de bedoeling zodat die gehoorhaartjes of hoe ze ook heten terug rechtop kunnen gaan staan en dat ik na die 4 maanden mijn mp3 niet meer zo luid zet. Mijn volume van mijn mp3 kan toch 30 gaan en dan ben ik van plan om het niet hoger te zetten als 15.

Eh, die staan na korte tijd terug recht, en als ze kapot zijn, zijn ze kapot. Dus dit heeft weinig zin als je het om die reden wilt doen :’)

Eh, die staan na korte tijd terug recht, en als ze kapot zijn, zijn ze kapot. Dus dit heeft weinig zin als je het om die reden wilt doen :’)

Ik zou graag meedoen, maar ik weet nu al dat ik het niet ga volhouden. :’)

Veel succes!

Dat zou ik niet eens 1 dag volhouden. Maar succes!

ik hou het al een paar maanden vol ;’] gebruik er toch geen xD

Ik vind mijn iPod niet eens meer en ik luister toch nooit muziek.