Never told (verhaal) (Nederlands)

wat vind je van het verhaal?
  • mooi! ( ik ga het lezen )
  • leuk ( ik ga het proberen te lezen )
  • wel leuk maar niet heel erg, ( ik ga het heel misschien lezen als ik me verveel ofzo)
  • slecht ( ik lees het niet)
  • heel erg slecht ( ik ga het niet lezen, het is het lelijkste verhaal ooit )

0 stemmers

Genre: mysterie/vriendschap
Samenvatting verhaal:
In een normaal leven lijkt niks meer zin te hebben, nadat Daisy haar beste vriendin kwijt raakt, zonder een goede reden. Daisy snapt er niks van waarom ontloopt Genna haar? Waarom neemt ze niet meer op? Verbergt ze wat? , en zo ja waarom verteld ze het niet gewoon aan Daisy? Denkt Genna anders over hun vriendschap dan Daisy , of draagt ze een duister geheim met zich mee?
Een herinnering 2002
Een klein meisje met lang zwart haar, ze huilt .de schommel waarop ze zit gaat heen en weer. Daisy, een klein meisje met wit golvend haar, ze komt naast haar zitten; “ wat is er?” Niks. “Waarom huil je dan?” Ze haalt langzaam haar schouders op; “Die jongen daar”, ze wijst naar een jongen met bruin stekelig haar en een dikke grijns op zijn gezicht ;”hij heeft me laten struikelen en zei dat mijn haar stom is.” Wat !? “Stomme sukkel, Jongens zijn stom .” We knikken, ‘‘en ik ben vandaag ook nog jarig’’ zegt ze sip ‘‘5 geworden’’ gefeliciteerd!’’ dan beginnen we te lachen. “Bedank” zegt ze, “hoe heet je?” Daisy en jij? Genna “. Even is het stil. Ik kijk naar haar, en zei naar mij. “Zijn we nu vriendinnen?” Beste vriendinnen, voor altijd!” Voor altijd, even verscheen er een verdrietige uitdrukking op Genna haar gezicht. Allebei waren we vijf, we kende elkaar 2 minuten, en waren beste vriendinnen. Voor altijd , destijds wisten we niet hoeveel die laatste twee worden zoveel invloed zouden hebben op ons leven. Beste vriendinnen, voor altijd.

Leuk begin, kan alle kanten opgaan. Ik volg!

Jeah mijn eerste volger :slightly_smiling_face:
ben een beginnend schrijfster dus heeft iemand tips? hoe vinden jullie de schrijfstijl?
Suggesties altijd welkom!

Ik sta voor Genna’s deur. Het cadeau heb ik in mijn handen. Voor haar verjaardag, haar 17e verjaardag. De deur zwaait open, ik kijk in het blije gezicht van Genna. “17”, schreeuwt ze, “eindelijk 17”. Ik omhels haar,” gefeliciteerd! “ Als ik de ruime kamer instap ruik ik een zoute geur, niet dat het me verbaasd, die geur ruik ik hier elke dag, elke dag dat ik bij Genna ben tenminste. Als ik op tafel kijk zie ik geen taart, ik zie hier eigenlijk nooit eten, Genna zie ik niet vaak eten. En haar ouders heb ik nog nooit zien eten. Hoi begroet ik haar ouders. Hallo Daisy, leuk dat je erbij bent, ik knik. Ga je mee naar mijn kamer vraagt Genna? Ja. Met het Cadeau in mijn handen ren ik naar boven.
‘’Hier open maken’’ zeg ik, Ze trekt het vel roodgekleurde papiertje er af, ‘’Een foto?’’ Ik knik, dan komt de foto hellemaal tevoorschijn, we staan er samen op, toen we 5 waren, een lachende Genna en Daisy kijken recht in de camera, zittend op de schommel, Genna blijft lang naar de foto kijken , ze glimlacht en er verschijnen tranen in haar ogen. ‘’He niet huilen suffie!’’ het spijt me het is gewoon geweldig dat we zo lang al vrienden zijn, Toen , nu , en voor altijd’’. We lachen allebei maar in Genna haar ogen licht nog steeds de droevige uitstraling van iemand die weet dat hij ergens afscheid moet nemen. Niet dat het me verbaasde zo kijkt ze meestal . Genna heeft vaak het gevoel dat ze het niet waard is dat mensen om haar geven. Dit is een groot geschenk voor haar, dat weet ik zeker. ‘’Dank je!’’ Jij ook voor onze vriendschap’’. Ik plof neer op haar bed. ‘’Heb je nog visite uitgenodigd voor vandaag?’’ Nee we zijn met zijn 2tjes plus mijn ouders natuurlijk’’. even heb ik medelijden met haar, op mijn verjaardag, word ik bedolven met cadeautjes, mijn ouders verwennen me de helle dag, en er komen zeker 30 mensen. ‘’Is goed, wat wil je doen? Het is inmiddels jou verjaardag’’.’’ Geen idee gewoon even kletsen?’’ ‘’ Hoe gaat het eigenlijk met jou en Troy’’ vraag ik? Haar wangen gloeien rood op, ‘’Wat is er’’?’’ Ik weet niet of hij me leuk vind’’? ‘’WE GAAN HEM BELLEN’’.’’ Daisy doe normaal, Nee echt ik meen het hoor.’’ ik pak de telefoon om toch zijn nummer te gaan bellen, dat ken ik nu wel uit mijn hoofd, het staat namelijk overal in Genna haar agenda gekrast.’’ Daisy niet doen gilt Genna’’. ‘Te laat’ fluister ik.
‘’Hallo? Met Troy van der Beek. Met wie spreek ik?’’ Hallo met Genna’’ , zeg ik in de telefoon , ‘’je weet wel ‘’ , ratel ik door, ‘’van school’’. ‘’Oh he’’ Genna zijn manier van praten veranderd meteen, ‘’Hoe gaat het met je, alles goed.’’.’ Alles gaat goed,’ ik duw de telefoon in de handen van Genna. Die me een boze blik toewenst voordat ze begint te praten. ‘’ Eh … Troy ik vroeg me af of je misschien’’. Ik gris de telefoon uit haar hand en maak haar zin af: ‘’Met me op een date wil’’ zeg ik snel door de telefoon met mijn Genna imitatie. Genna pakt de telefoon terug en bedekt met haar hand de hoorn. ‘’Daisy zegt ze gestrest straks zegt nog hij nee’’. Genna , Genna’’ klinkt er op uit de hoorn. Ze trekt haar hand weg en zegt een beetje beschaamd ‘’sorry Troy . ‘’Sorry waarvoor’’? Eh nou dat, eh weet ik eigenlijk niet.’’ Toch niet dat je me hebt uitgevraagd he, want ik wilde net ja zeggen.’’ Eh echt, ik bedoel heel graag zelfs, Vanmiddag om 3 uur.’’ Hoor ik Genna door praten. Ze praat nog wat verder en hangt dan op. ‘DAISY MATCH MAKER’ ! roep ik enthousiast. Ze lacht, ‘’Ik heb een date’’ Vandaag?, ‘’Jaa om 3 uur bij de bios’’! ‘YES’ glimlach ik. ‘’Hoe laat zijn jullie terug?’’ weet ik veel 5 uur’’. dan ‘’hebben we tot die tijd hebben veel te doen’’, Wat bedoel’’ vraagt ze? ‘’Make-up, Kleding uitzoeken Haar doen, dat soort dingen’’. Ik loop naar haar grote kleding kast, maar opeens, ik weet niet hoe ze het gedaan heeft staat ze voor de kast deur, en blokkeert ze mijn weg. ‘’Wow wat ben jij snel, waarom zit je niet bij het hardloop team,’’ grinnik ik,’’ ik wil niet dat je in mijn kast kijkt’’ , zegt ze serieus er is iets in haar blik veranderd de droevige uitdrukking in haar ogen heeft plaats gemaakt voor een kille koude, het is alsof ze me niet herkend. ‘’Goed’’ zeg ik. Het is raar normaal gesproken mocht ik altijd in haar kast kijken, ik mocht zelfs dingen lenen wat is er aan de hand’?. Oké heel raar, ‘’Kom dan gaan ik je make-up doen ga maar voor de spiegel zitten’’ .Ik schuif er een stoel naartoe. Maar als ik nog is goed kijk is de grootte spiege weg,. Er ontbreken eigenlijk heel veel spullen in haar kamer.
‘’Het is beter dat je gaat.’’ Wat! met een ruk draai ik me om.’’ Hoe , Hoe bedoel je?’’
‘’Het spijt me Daisy het licht niet aan jou, het is alleen beter voor je dat je gaat.’’ Langzaam komt ze dichterbij, de blik in haar ogen is nog steeds koud en kil maar er is nu ook iets anders te zien, iets wat ik niet kan plaatsen. Het is alsof ze zich ergens tegen verzet. ‘’Gaat het wel?’’ Alles gaat goed het is alleen beter als je gaat’’. Met veel moeite draait ze haar hoofd van me weg en kijkt ze naar de grond. ‘’Zie ik … Zie ik je nog vanavond.’’ ;Ja, ik denk het wel’’, zegt ze even denk ik dat ze gaan huilen maar dan kijkt ze me weer aan. ‘’Tot vanavond zeg ik’’.’‘Tot vanavond’’ zegt ze maar blij kijkt ze niet.

Ik vind het een leuk verhaal, alleen wat me heel erg stoort is het feit dat je geen aanhalingstekens gebruikt als iemand iets zegt.

Bedankt voor de tip! ik ga der echt op letten.
het vorige stukje heb ik al veranderd.

Hoofdstuk 2:
Ik loop de kamer uit richting de woonkamer. De ouders van Genna hebben blijkbaar ruzie. ‘’Het was een vergissing van ons’’.; Hoe bedoel je’’ ?! ‘’Denk nou eens na! Ze kan niet meer naar school als het er vanaf nu zo aan toe gaat!’’ Onzin. Onzin’’! Heb je gezien hoe ze naar Daisy keek’’ ! hoe kan ze ooit een normaal leven lijden’’! Je overdrijft’’. ‘’Ik overdrijven’’! hoe ging het bij de eerste keer eraan toe’’! Je had me belooft dat je het daar niet meer over zal hebben’’! ‘’Maar ik snap je punt. Ik denk dat het beter is dat we maatregelen gaan nemen.’’ Op dat moment kijken ze mij aan, ik sta als verstijfd, zo heb ik ze nog nooit zien kijken, bezorgd en bang tegelijkertijd. Wat is er met hun vandaag? ‘’Ik wou net gaan’’
Ik ren de deur uit, zonder op een reactie te wachten, buiten kan ik mijn tranen niet langer ophouden. Ik begin snel te fietsen, mijn benen trappen zo snel als ze kunnen, maar ik ben verblind door mijn tranen. Op dat moment weet ik niet meer wat er gebeurt, ik hoor hard geschreeuw, een misselijke makende klap en een stekende pijn bij mijn slaap. Dan word het zwart voor mijn ogen.
Als ik wakker word, kijken een paar bruine ogen mij bezorgd aan. ‘’Gaat het wel?’’ Ik herken de stem, maar kan hem niet meteen plaatsen. Ik probeer me te herinneren wat er is gebeurd, ik voel een kloppende pijn in mijn slapen, en er kleeft iets warms aan mijn handen. ik probeer wat te zeggen , en met moeite krijg ik er een paar woorden uit. ‘’Ja ik denk het wel, alleen mijn hoofd doet pijn’’. Ik voel dat er iets kouds op mijn hoofd word gelegd, een ice pack. Ik zie een paar nieuwsgierigen voorbijgangers. ‘’Wat is er gebeurd’’ vraag ik? Je fietste wat onhandig, toen reed je zo tegen een paal aan. Nu herinner ik het me weer. ‘’Dat klinkt precies als mij’’ lach ik. Gewond en nog steeds grappig lacht de jongen. Nu weet ik waar ik hem van ken . Ben jij niet Max ? hij glimlacht naar me , ‘’schuldig’’ zegt hij. Ik lach deze jongen was me vaker opgevallen. ‘’We hebben samen biologie les’’ zegt hij verlegen ‘’als je me daar nog niet had gezien’’. ‘’Ja ik ken je wel jij bent die jongen die het lab bijna liet ontploffen lach ik’’. ‘’Ja’’ zegt hij ‘’en jij bent het meisje dat flauwviel bij kikkers ontleden’’. ‘’Ja’’ lach ik ‘’toen moest Genna het voor me doen’’. Ik zeg niets meer. ‘’Daisy wat was er aan de hand? ''Is er iets’’ ? moet ik je mee nemen naar het ziekenhuis’’? ‘’Nee er is niks’’ stel ik hem gerust . ‘’Weet je het zeker’’ ? ‘’Je kijkt zo verdrietig’’.’’ Dat heeft hier niks mee te maken’’. Wil je erover praten mijn moeder zegt altijd dat je , je beter voelt na dat je je gevoelens uit. Ik kijk hem aan knap en slim, een combinatie die je niet vaak tegenkomt denk ik stilletjes. ‘’het is mijn beste vriendin, ze doet zo raar de laatste tijd’’. “Raar als in ik zie geesten type of raar als in ik ontloop je type”? ‘’Dat laatste’’ Hij glimlacht “moeilijke kwestie zal ik zeggen, heb je al geprobeerd met haar te praten?” Ik trek mijn wenkbrauw op. “wat?” “nee niks hoor maar ik dacht niet dat je zoveel over meisjes problemen zou weten” “kan ik je een geheim vertellen.” “Sure.” “Ik lees mijn moeders tijdschriften , er is een wereld aan informatie aan me open gegaan, ik weet hoe meisjes denken.” Ik lach, “ik heb geprobeerd met haar te praten maar het is alsof ze veranderd is , toen ik net bij haar was ging alles goed en toen , was het net alsof ze me niet meer herkende.’’ “Sorry met dat probleem kan ik je echt niet helpen, maar als je zin hebt kunnen we er vanmiddag verder onder praten met een ijsje?” “Dat zou leuk zijn maar ik kan niet , ik moet het feestje van Genna voor bereiden. Maar ik bel je wel.” Zijn gezicht lichte op “echt waar?” “Ja het enige wat je moet doen is me je nummer geven , lach ik.” Ik pak mijn mobiel en zet hem in mijn contacten. “zie je later Max “ “Zie je later Daisy”

Leuk!

Thnx

Iemand nog tips? Graag!

Ik vind het heel erg mooi! Waneer komt er een nieuw stukje?

Awh wat lief! ik hoop maandag weer! ben nu nog aan het schrijven